Una estratègia per impulsar la reputació i el posicionament internacional de la ciutat
Ajuntament. La mesura recull valors com la sostenibilitat ambiental, la inclusió, la justícia social, la diversificació productiva i la competitivitat.
La mesura de govern de l’estratègia internacional de la promoció econòmica de Barcelona aposta també per promoure els sectors econòmics estratègics per captar inversions, millorar la connectivitat intercontinental aèria i atraure el talent internacional.
Amb un pressupost total de 7,5 milions d’euros, la mesura s’emmarca en el full de ruta del Barcelona Green Deal i recull valors com la sostenibilitat ambiental, la inclusió, la justícia social, la diversificació productiva i la competitivitat. El Green Deal és l’agenda econòmica per a la ciutat amb l’horitzó del 2030 que identifica els sectors prioritaris per assolir un nou model de ciutat més competitiu, sostenible i equitatiu.
Sis línies d’actuació i moltes iniciatives en marxa o previstes
El pla es desglossa en sis línies d’actuació:
- La reputació, el posicionament global i la marca. Es realitzaran campanyes publicitàries i de posicionament internacional. Entre d’altres mesures, es crearà una plataforma web i hi haurà una instal·lació itinerant interactiva que es portarà a les principals destinacions globals. També es crearan eines analítiques per mesurar, analitzar i gestionar la marca.
- Promoció i diplomàcia econòmica per a la captació d’inversions. Es facilitarà l’atracció de congressos i fires i la implantació d’activitats econòmiques i s’impulsarà l’atracció de talent internacional. També s’organitzaran missions de caràcter econòmic empresarial i accions de promoció exterior en mercats prioritaris, per donar suport a les empreses locals en el procés d’internacionalització.
- Connectivitat aèria intercontinental. El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries desplegarà un nou pla estratègic basat en recuperar la connectivitat d’alt impacte, amb unes tretze destinacions a centres clau de l’Amèrica del Nord i del Sud, l’Àsia, el Pròxim Orient i l’Àfrica i s’enfocarà a recuperar la connectivitat anterior a la pandèmia.
- Promoció econòmica internacional sectorial. L’agenda de promoció econòmica internacional s’enfoca a sectors estratègics, com ara el tecnològic i digital, en què s’inclou la continuïtat del Mobile World Congress més enllà del 2024, el de projectes urbans, la logística, l’activitat científica i la innovació i les indústries creatives i el disseny.
- El talent internacional. L’arribada de persones amb altes capacitats, formació i habilitats i l’escassetat de persones amb determinats perfils es potencia amb diverses iniciatives: el cercle 360º, que recull l’atracció, l’acollida, la dinamització i la fidelització del talent estranger; la Barcelona Digital Talent, que promou el talent digital; l’International Welcome Desk, amb tot de recursos d’acollida, i el Barcelona International Community Day, un espai que reuneix l’ecosistema expatriat de la ciutat.
- Gestió de projectes d’impacte internacional i d’inversió estrangera. Per tal que la ciutat continuï mantenint el seu atractiu per a la inversió estrangera, s’ha impulsat l’agència publicoprivada Barcelona & Partners i la col·laboració amb Barcelona Regional, amb grans projectes com la reindustrialització del Besòs i la Zona Franca. Una altra nova eina serà l’Oficina 22@, que integra les capacitats municipals en matèria urbanística i de promoció econòmica d’aquesta zona.