Calendari laboral intern
ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS
Jornada francesa, és a dir, 35 hores laborals a la setmana.
Flexibilitat horària màxima per conciliar les tasques professionals amb les necessitats personals i/o familiars.
Hora d’entrada entre les 8:30h i les 9:30h, hora de sortida entre les 17h i les 18:30h.
Temps de pausa per dinar a criteri del treballador.
Una tarda a la setmana festa, entre octubre i juny.
Des del 20 juny, els mesos d’estiu, i també per Nadal i Setmana Santa, jornada intensiva per conciliar-ho amb les vacances escolars.
BONES PRÀCTIQUES
El calendari laboral intern facilita l’autoorganització, amb una filosofia orientada a assolir objectius, al marge del temps que es trigui.
Calendari laboral intern: programa on cada persona anota els dies/hores que agafa per a temes personals, i on ella mateixa els compensa amb altres dies/hores, per tal d’assegurar que tots els empleats treballen durant un mateix temps.
Aquesta “autoorganització” no és una mesura rígida perquè la filosofia de l’empresa està orientada a assolir objectius, al marge del temps que es trigui.
L’empresa està organitzada de manera que es pot teletreballar i desviar el telèfon fix de l’empresa a un mòbil personal.
D’especial interès en cas de dificultat a l’accés al lloc de treball per motius diversos.
NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA
La mesura beneficia a totes les persones implicades: redueix l’estrès, augmenta la sensació de responsabilitat, de confiança, pertinença a l’empresa, i la motivació per assolir objectius.
Indirectament també es beneficien els familiars i d’altres persones a l’entorn dels treballadors, cosa que suposa una tranquil·litat per el treballador.
PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
En part, les mesures de conciliació i flexibilitat del temps, arrenquen a partir de l’experiència viscuda en anteriors empreses, on no hi havia política de conciliació ni gestió del temps, amb el conseqüent trastorn i estrés que provocava.
Aspectes clau que es tenen presents en la implementació d’aquestes mesures són les necessitats individuals i específiques de cada cas, i com repercuteixen a l’empresa.
El sistema informàtic permet que si un dels treballadors s’ha d’absentar temporalment pel motiu que sigui, els altres són capaços d’assolir la seva feina.
El balanç cost / benefici, acaba sent positiu per a l’empresa.
BENEFICIS OBTINGUTS
L’experiència pròpia i aliena demostra la necessitat de fer prevaldre el benestar del treballador per damunt de les necessitats de l’empresa, com a mesura que redunda en el bé de les dues parts.
La flexibilitat horària des de la responsabilitat, incrementa la satisfacció personal i professional, i la implicació del treballador amb l’empresa.
Impacte sobre l’empresa: millora processos, evita l’absentisme, fidelitza treballadors.
Impacte sobre els treballadors: més productiu, amb més iniciativa, més motivat.
Estem convençuts que les mesures de conciliació beneficien a totes les persones implicades: tant els treballadors, com a l’entorn del treballador, i de retruc, al conjunt de la societat.
Data de la darrera actualització: abril 2021