AQU Catalunya
Xarxa Nust
AQU Catalunya -Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya-, és una entitat pública de mida petita creada al 2003 (sent un Consorci des de 1996).
AQU Catalunya és el principal instrument per a la promoció i l'avaluació de la qualitat al sistema universitari català. Té com a objectiu l'avaluació, l'acreditació i la certificació de la qualitat en l'àmbit de les universitats i dels centres d'ensenyament superior de Catalunya (ensenyaments, professorat, centres i serveis).
Mesures
ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS
Les mesures d'usos del temps i conciliació són un compromís d'AQU Catalunya envers al seu personal i estan regulades en la Política de Recursos Humans d'AQU Catalunya. Així mateix, es disposa dels plans i mesures de conciliació i gestió del temps regulades per la Generalitat de Catalunya i que queden recollides en documents interns.
BONES PRÀCTIQUES
Les persones treballadores compten amb una àmplia tipologia de permisos, llicències i excedències. En quant a la jornada laboral, hi ha flexibilitat amb una franja de permanència i un mínim d’una tarda de treball a la setmana. Així mateix, es disposa d'una bossa d'hores, tant positiva com negativa, que s'ha de compensar en un període de 4 mesos.
Al 2020 es va iniciar la implantació del teletreball al 2020 amb una important flexibilitat.
NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA
El 100% de les persones treballadores.
PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
Anàlisi i estudi de la possibilitat d'implantació a AQU Catalunya del teletreball amb entrevistes amb empreses del sector i de dimensió similar.
Constitució d'una comissió interna de treball, participació com a empresa mentorada a la Xarxa NUST, anàlisi dels llocs de treball, anàlisi de la informació recollida. Redacció del document normatiu i del pla d'implantació.
BENEFICIS OBTINGUTS
Es preveu incrementar la satisfacció derivada de la millora de la conciliació de la vida personal i familiar amb la vida laboral i de l'autonomia en el treball que comportarà un increment en la productivitat. Així mateix es preveu avançar cap a una nova cultura d’organització del treball més flexible, basada en la confiança mútua, orientada cap a l’obtenció de resultats.