Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya

L’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya és una entitat sense ànim de lucre que treballa per la qualitat als mitjans audiovisuals i en la defensa dels drets de les persones usuàries, especialment dels menors d’edat, que són els més indefensos davant les pantalles. 

Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya

Mesures

Descripció de l’actuació

Les persones treballadores compten amb diferents horaris en funció de les necessitats personals de cadascú i es facilita la conciliació ja que es finalitza la jornada a les 17 h. L’entitat ha estat vinculada des dels seus inicis amb la reforma horària, participant en la redacció del Pacte per a la reforma horària. A més a més, les persones treballadores fan formació al voltant de la importància dels horaris i de la salut en relació a uns hàbits saludables.  

Beneficis de l’actuació des del punt de vista del temps

Aquestes mesures milloren la conciliació de les persones treballadores i, alhora, promouen una major satisfacció tant en l’àmbit personal com professional, incrementant també la seva implicació amb l’entitat i els seus objectius de millora dels horaris.

Eix

Mesures

Descripció de l’actuació

Acció continuada mitjançant campanyes i proposant mesures a les cadenes, plataformes de Vídeo Sota Demanda (VOD), entitats i organismes vinculats, per a racionalitzar els horaris avançant el prime time televisiu, és a dir, l’hora on les televisions insereixen els programes de major audiència i que acostuma a ser passades les 22h. També s’adreça tota mena de consum audiovisual amb l’objectiu de fomentar un consum responsable i una millor gestió del temps d’ús de les pantalles.

Beneficis de l’actuació des del punt de vista del temps

Millora de la conciliació familiar i gestió del temps de l’ús de les pantalles.

Eix

Descripció de l’actuació

L’Associació té com a missió sensibilitzar i educar a la societat, principalment a través d’escoles i instituts, a famílies i alumnat, sobre un consum més saludable i responsable de la producció audiovisual. També, l’entitat actua com a lobby per tal de regular videojocs, cinema, publicitat, amb la seva interlocució amb l’àmbit polític. L’entitat porta a terme campanyes de sensibilització, formacions i projectes per promoure la reducció del temps de consum així com projectes que posen en el centre la igualtat de gènere.

Beneficis de l’actuació des del punt de vista del temps

 L’entitat desenvolupa diferents programes que tenen per objectiu reduir l’ús dels aparells tecnològics, millorant els usos del temps de la ciutadania. Amb el Programa d’Educació Audiovisual,  un servei educatiu dirigit a famílies, personal docent i alumnat,des d’on s’ofereixen eines per promoure una educació audiovisual completa, s’ha arribat a més de 5.000 persones beneficiàries. 

La campanya #LiveYourRealLife encara està activa a través d’accions participatives i els tests d’autodiagnosi, acumulant més de 7.000 respostes. Aquests són el #TecnoTest (per sensibilitzar sobre el nivell d’addicció al mòbil), el #TestEnSèrie (que obre els ulls respecte als excessos en el consum de ficció seriada) i l’#HiperTest (per conèixer en quin nivell els continguts compartits a la xarxa són hipersexualitzats). En aquest sentit, s’imparteixen cada any jornades dirigides a adolescents sota el mateix lema. Així mateix, el Contracte familiar d'ús responsable del mòbil acumula més de 2.200 descàrregues.

 

Eix