CLECE

Xarxa Nust

Clece va nèixer el 1992 i lidera activitats tan importants per a la societat com serveis socials o educatius, sense oblidar altres activitats lligades a la sostenibilitat o amb el suport a l'activitat institucional i empresarial del nostre país: serveis mediambientals i d'eficiència energètica, neteja, manteniment d'edificis i instal·lacions, logística o restauració.

Organitzada en set divisions territorials, amb delegacions a les principals capitals espanyoles i portugueses i una plantilla amb prop de 70.000 empleats, estem capacitats per donar servei a empreses i institucions en qualsevol punt d'Espanya, Portugal i el Regne Unit mantenint els mateixos estàndards de qualitat.

Com una de les empreses que més persones gestiona a Espanya, amb un creixement anual de plantilla del 5,4% respecte a l'any anterior, a Clece hem impulsat en els últims temps una tasca que emana de la nostra vocació per contribuir a una societat més equilibrada: la inserció laboral de col·lectius desfavorits. El repte: fer de Clece un lloc per a tots. Aquest compromís amb la societat, ens ha portat a comptar entre els nostres treballadors amb més de 5.000 persones procedents de col·lectius vulnerables.

    Mesures

    Amb l'objectiu de fer de Clece "un lloc per a tots", els últims anys ha contribuït a la inserció laboral de col·lectius vulnerables de la societat. Amb les mesures de conciliació "el rendiment millora i el sentiment de pertinença amb la companyia beneficia el clima laboral".

    ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS
    La implementació de mesures de flexibilitat i usos del temps fa que la plantilla se senti còmode i treballi millor. Si posem el focus en cuidar a les persones que la composen els nostres clients també tindran una bona imatge nostra i rebran una bona qualitat de servei. El rendiment es millora i sobretot el sentiment de pertinença amb la companyia beneficia el clima laboral.

    BONES PRÀCTIQUES

    L'empresa promou la flexibilitat horària i la inserció de col·lectius vulnerables de la societat.
    Flexibilitat horària: pas d'un horari rígid de dilluns a divendres fins a les 18.30h, amb dues hores per dinar i un total de 1780 hores anuals, a actualment un horari més flexible, de 1740 hores anuals. Els treballadors i treballadores poden gaudir d'un horari partit de dilluns a dijous amb una hora per dinar i sortida a les 17.30h, amb entrades i sortides flexibles, i sortida els divendres a les 14h. Són canvis que s'han dut a terme progressivament any rere any i que han consolidat la confiança de l'estructura en el pensament positiu que algú a nivell Direcció vetlla per aquest equilibri.

    A més, s'ofereix a les mares i pares amb fills menors de 12 anys la possibilitat de fer una jornada intensiva fins a les 16.30h de dilluns a dijous, i divendres fins a les 14h.

    PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
    A la nostra estructura, composada principalment per comandaments i perfils administratius, portem una àrdua gestió de negociació amb la Direcció, Comandaments, etc. per tal d'anar afavorint situacions de millora horària tenint en compte la dificultat afegida de tractar-se de personal orientat a donar serveis de caràcter públic i privat i el requeriment de disponibilitat que ens demanen.

    A l'hora d'implantar mesures de flexibilitat és important tenir objectius socials i empresarials clars, no garantir conciliacions si no es poden dur a terme, parcialitzar les actuacions i escollir col·lectius fàcils d'abordar, sobretot si es tracta de diversos perfils i el nombre de treballadors/es és significatiu.

    BENEFICIS OBTINGUTS

    • Enriquiment de l'organització.
    • Major compromís de la plantilla amb l'empresa.
    • Millora de l'ambient de treball i de les relacions laborals.
    • Reducció de l'absentisme.
    • Millora de la imatge i prestigi de l'empresa.
    • Fidelitat de clients.

    Eix