Fundació IPSS

La Fundació IPSS té com a missió contribuir a la millora de la salut, del benestar social i de la qualitat de vida de la població en general, i en particular de les persones grans, dones, infància, joves, persones i col·lectius que pertanyin a minories ètniques i culturals, persones discapacitades psíquica i físicament, persones en situació d’exclusió social i també persones afectades per les drogodependències, informant a la societat dels problemes i ajudant al conjunt de les necessitats humanes que tot això genera, així com promocionant l’atenció i/o assistència que d’aquestes realitats es deriven.

Els objectius de Fundació IPSS s’aconsegueixen dissenyant, planificant i gestionant els diferents centres i serveis, invertint en formació contínua de tot el personal, així com avaluant els resultats obtinguts.

 L’organització disposa d’un Pla d’Igualtat.

 

logotip de l'entitat

Mesures

Les persones treballadores gaudeixen d’una sèrie de mesures per afavorir la conciliació de la vida familiar i laboral, com ara els permisos remunerats per a la cura de persones i visites mèdiques i/o de formació i l’horari flexible. Aquestes mesures han comportat l’augment de la motivació, el rendiment i la fidelització del personal de l’entitat. 

S’apliquen horaris conciliadors per al personal administratiu, de 9.00 a 15.00 hores, amb una tarda setmanal de 3 hores i 30 minuts de franja horària flexible. Existeix una bossa d’hores que es va regularitzant. Per al personal assistencial, es porten a terme canvis de torn en l’equip, per facilitar la conciliació.

Es treballa amb el segell EFQM com a referència. Es disposa d’indicadors per a tots els serveis, amb quadres de comandaments, i es porta a terme una autoavaluació anual en un procés de millora contínua. 

Es permet dinar en 30 minuts, en una franja horària saludable.

Així mateix, es porten a terme accions formatives de gestió i organització del temps als equips. S’organitzen accions formatives a les persones responsables per millorar l’organització, la planificació i la gestió del temps.

 

Eix

Mesures

Es porten a terme accions de sensibilització sobre la necessitat d’hàbits saludables i de millora de la qualitat de vida (quant a les hores i la qualitat de la son, el temps dels àpats, l’activitat física, una dieta equilibrada, etc.) a tots els centres i els serveis adreçats a dones i els seus fills i filles.

Es porten a terme tallers per a persones grans, familiars, d’alimentació saludable...

Es promou l’alimentació saludable a l’empresa. Els centres residencials reben un càtering o es cuinen els àpats al mateix centre.

Eix

S’han organitzat accions de sensibilització i formació sobre els principis i els valors generals de la reforma horària, la corresponsabilitat i la conciliació.

En aquest sentit, es porten a terme accions de sensibilització sobre els beneficis d’una nova cultura del temps i es promouen experiències d’intercanvi de coneixements entre les persones, com els bancs de temps. Es fan reunions de formació interna per compartir amb l’equip els coneixements adquirits en cursos o seminaris.

Eix