Fundació Privada Tropos
La Fundació Privada Tropos és una entitat sense ànim de lucre, fundada l’any 2000 a Barcelona, que exerceix les seves activitats principalment en tot l’àmbit de la comunitat autònoma de Catalunya.
La Fundació té com a missió contribuir a la millora de la salut, del benestar social i de la qualitat de vida de la població en general, i en particular de les dones, infància, joves, persones amb discapacitat psíquica i física, persones grans, persones en situació d'exclusió social i també persones afectades per les drogodependències, persones i col·lectius que pertanyin a minories ètniques i culturals, informant la societat dels problemes i ajudant al conjunt de les necessitats humanes que tot això genera, així com promocionant l'atenció i assistència que d'aquestes realitats es deriven.
Mesures
La Fundació aplica mesures de flexibilitat horària que donen resposta a les necessitats personals i vitals de l’equip, facilitant per al personal administratiu un horari de 9 h a 15 h, una tarda setmanal de 3 hores i 30 minuts de franja horària flexible i una bossa d’hores que es va regularitzant i facilitant per al personal assistencial, canvis de torn dintre de l’equip que facilitin la conciliació.
Respecte a la jornada laboral, es dona l’oportunitat de portar a terme teletreball, sempre que les funcions del lloc així ho permetin (es facilita la logística i els mitjans tècnics per poder treballar a distància). A més, s’avança l’hora de finalització de la jornada (també d’atenció al públic) gràcies a la compactació de la jornada i la flexibilització horària, es treballa amb el concepte de jornada anual (bosses horàries, anualització de l’horari i el calendari laboral) i es facilita la flexibilitat en les vacances d’acord amb les necessitats de l’equip i organització garantint l’atenció continuada.
L’organització ofereix permisos remunerats per cura de persones, visites mèdiques i formació, es permet disposar de períodes d’excedència per voluntariat a les persones treballadores i disposar d’hores de lliure disposició.
Es promou una cultura de reunions operatives i efectives amb una durada no superior a una hora mitjançant videoconferència per estalviar temps i desplaçaments.
S’han implantat mesures per reduir al mínim imprescindible les comunicacions fora de l’horari laboral i tots els aparells i llums queden apagades en el moment en què es tanca el centre i marxa el personal.
S’ofereix la possibilitat de dinar en menys temps de l’habitual (30 minuts) per poder recuperar aquest temps i avançar l’hora de sortida (compactació de la jornada), s’ha incentivat i ofert la possibilitat de dinar en un horari saludable entre les 13 h i 14 h i es disposa d’un office adaptat.
Per a realitzar el seguiment i valoració dels objectius d'acord amb indicadors realistes i observables, la fundació treballa amb el model EFQM com a referència. Es disposa d’indicadors per als serveis, amb quadres de comandament i es porta a terme una autoavaluació anual en un procés de millora contínua. Els quadres de comandament inclouen indicadors de processos referents a l’atenció, a persones ateses i persones treballadores. Els serveis disposen de protocols d’actuació dels processos de treball.
Beneficis de l’actuació des del punt de vista del temps
- Foment d’una cultura de bon ús del temps estesa entre les persones que conformen l’organització.
- Fidelització de les persones treballadores.
- Valoració positiva de les diferents actuacions per part de les persones treballadores.