GAES

Xarxa Nust

GAES S.A. és una empresa dedicada al comerç d'aparells audiòfons. Aposta pel benestar del seu personal incorporant mesures de conciliació laboral, personal i familiar i de flexibilitat horària.

logotip de l'entitat

Mesures

Les persones que treballen als comerços de l'empresa tampoc treballen les tardes dels dies 24 i 31 de desembre i el 5 de gener. A les oficines, les mares tenen la possibilitat de fer teletreball i jornada intensiva durant tot l'any

ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS
Entre les mesures més importants que l'empresa ha implantat per promoure la conciliació destaquen: tancar els centres els dissabtes i les tardes del 24 i 31 de desembre i el 5 de gener; flexibilitat horària als serveis corporatius; teletreball i jornada intensiva durant tot l'any per a les mares que treballen als serveis corporatius i redueixen la seva jornada laboral.

BONES PRÀCTIQUES
Tancar els gabinets els dissabtes implica reorganitzar la jornada laboral ampliant mitja hora cada dia, normalment obrir abans. La flexibilitat horària als serveis corporatius és de dues hores a l'entrada i a la sortida i, a banda, es fa jornada intensiva tots els divendres i des de Sant Joan a la Diada; el teletreball també s'ofereix als serveis corporatius i la jornada intensiva a les mares que redueixen la seva jornada laboral.

NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA
900 persones, de les quals 628 dones i 272 homes: tancar els gabinets els dissabtes beneficia prop de 700 persones, 75% dones i 25% homes; la flexibilitat horària als serveis corporatius beneficia les 200 persones que hi treballen, 125 dones i 75 homes; del teletreball se'n beneficien 6 homes i 41 dones; a la jornada intensiva per a mares que redueixen jornada s'acullen 16 dones.

PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
La idea sorgeix de les enquestes de clima laboral, la bústia de suggeriments, els fòrums, els focus groups i els projectes estratègics de l'Àrea de Recursos Humans. L'alta Direcció s'implica en aquestes mesures i dóna recolzament a l'hora de posar-les en marxa.

Per tancar els gabinets els dissabtes es va fer un estudi de vendes per dia i franja horària, on va quedar palès que el volum de vendes per hora entre setmana és més del triple que els dissabtes. Llavors es va fer una prova pilot a la zona centre durant un any per valorar l'impacte abans de la posada en marxa a tota la companyia.

La flexibilitat horària als serveis corporatius al començament era d'una hora i mitja a l'entrada i a la sortida; després d'un parell d'anys es va decidir ampliar a dues hores degut a la bona acollida del personal i responsables, que es van adonar que no afectava negativament la feina diària, ans al contrari.

Per implantar el teletreball es va fer un estudi previ, es va elaborar una normativa i avaluació de riscos a casa, es va fer una prova pilot durant un any i finalment un sistema de control de tasques.
La jornada intensiva per a mares que tenen jornada reduïda als serveis corporatius requereix la sol·licitud per escrit amb un mes d'antelació.

BENEFICIS OBTINGUTS
Totes aquestes mesures han provocat un baix índex de rotació voluntària, inferior al 1'5%, menor absentisme, més motivació de les persones que treballen a GAES i una notable millora del clima laboral.

Eix