NESTLÉ

Xarxa Nust

Nestlé és una empresa líder d'alimentació i begudes. Té com a repte la nutrició, la salut i el benestar dels consumidors/es, mitjançant l'elaboració de productes que cobreixin les necessitats alimentàries de tot el cicle vital. Treballen de forma responsable en la gestió dels nostres negocis, generant valor per a la societat.

logotip de l'entitat

Mesures

AVALUACIÓ DEL RENDIMENT

'Creació de valor compartit: Optimitzant el temps de treball contribuïm a millorar la qualitat de vida del personal'

ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS
A Nestlé valorem el treball per objectius, en contraposició a la cultura presencialista, ajustant aquests al temps de les persones, per garantir, d'aquesta manera, l'eficàcia del seu rendiment i, com a conseqüència, la seva disponibilitat de temps per harmonitzar amb la seva vida personal.
Per això, una mesura de vital importància, implantada en gran part de l'organització de Nestlé Iberia, és una eina que serveix per fixar objectius i mesurar la seva consecució. Dita eina és denominada: "Avaluació del rendiment". Cada any, els o les caps de departament amb les seves persones, acorden uns objectius a desenvolupar durant aquest, que han d'estar alineats amb els objectius de nivell superior, els quals també es revisen periòdicament. L'avaluació d'aquests no és tan sols mitjançant indicadors (el què) sinó també, segons la manera en que els han assolit en base a quatre comportaments clau definits (el com).

BONES PRÀCTIQUES
El treball per objectius, en contraposició a la cultura presencialista, permet ajustar la feina al temps de les persones.

NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA
Unes 2500 persones, gairebé la meitat de la plantilla Nestlé i la totalitat del personal que no treballa a torns.

PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
El procés - i l'eina per la seva gestió- es va explicar a tota l'organització implicada, en sessions informatives, i alhora es van establir unes hores per consultes personals durant el període de fixació d'objectius. Els documents d'avaluació del rendiment són revisats pel departament de Recursos Humans que gestiona l'indicador de % de documents omplerts.
Prèviament, la direcció va emmarcar l'acció dins d'un procés de canvi cultural permanentment viu en la forma de treballar i de valorar el treball pels resultats aconseguits, i va comunicar, en cascada, el compromís amb aquest canvi.

BENEFICIS OBTINGUTS

  • Optimitzem el temps de les persones a l'empresa, focalitzat en la consecució d'allò que s'ha fixat com a prioritari.
  • Les persones, són valorades pel seu treball, no per les hores que fan de més en la realització d'aquest.
  • Disposem de la possibilitat, per a tots i totes, de tenir una millor planificació i aprofitament de la nostra vida personal.
  • Indicadors: enquesta "Nestlé i jo" apartats de millora del rendiment, fulls d'hores de presència pel seu anàlisi.

Eix