WORKMETER, SL
Xarxa Nust
Workmeter desenvolupa SaaS (Softwares com a serveis) per mesurar la productivitat de les persones que treballen amb PC, telèfons mòbils i altres dispositius tecnològics.
Mesures
MOTIVACIÓ I CONCILIACIÓ
El teletreball es va implementar en tres fases, utilitzant com a suport dos softwares de gestió del treball desenvolupats per a l'empresa
ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS
Implementació del programa de teletreball amb el suport dels softwares Workmeter i Jira, desenvolupats per a l'empresa i utilitzats per a totes les seves treballadores i treballadors. El software Workmeter mesura el temps de connexió al sistema de l'empresa i genera un mapa de productivitat que permet determinar quines son les aplicacions més productives i quines no ho son. El Jira s'utilitza per a fer seguiments d'incidències amb els clients (ticketing) i també per al desenvolupament de software.
A més d'aquestes eines, les dues persones que fan teletreball utilitzen el xat, el mail, l'Skype i altres programes SaaS o al núvol (treball 3.0) per col·laborar amb el seu equip i amb els clients.
BONES PRÀCTIQUES
Teletreball.
NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA
La mesura s'aplica de forma regular a dues persones - un home i una dona -, amb dues al departament de desenvolupament de producte.
PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
Abans de fer la implementació del teletreball, es va realitzar una enquesta a tota la plantilla per determinar els departaments passius d'adoptar aquesta pràctica i identificar quines persones i els horaris en que es faria. Per determinar la seva viabilitat es va analitzar quins llocs de treball no requerien presència física a l'oficina bé com els coneixements tecnològics dels empleats i empleades.
Posteriorment es va posar en marxa un procés d'implementació en 3 fases, començant amb la creació d'un equip de coordinació, amb la funció de donar a conèixer el projecte i de actuar com a referent per a la comunicació durant tot el procés. A la segona fase es van definir els objectius, centrats en potenciar la conciliació laboral i personal i en motivar la plantilla. A la tercera fase es va fer la planificació temporal i l'abast del programa.
BENEFICIS OBTINGUTS
Motivació, concentració i qualitat en feines que requereixen focus, estalvi en transport i temps de desplaçament.