Vés al contingut
Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va

Usos del temps

Inici
Menu navigation instructions

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Inici
  • Qui som?
    Qui som?
    • Sobre nosaltres
    • Capital Mundial de les Polítiques del Temps
    • Glossari de temps
    • Actualitat
  • Xarxa d'Empreses Nust
    Xarxa d'Empreses Nust
    • Què és la Xarxa NUST?
    • Com funciona
    • Activitats
    • Qui en forma part i què fan
    • Programa de Mentoria en Organització del Temps
    • Com adherir-se
    • Preguntes freqüents
  • Pacte del temps
    Pacte del temps
    • Què és el Pacte del Temps?
    • Compromís institucional
    • Eixos d’actuació
    • Qui en forma part i què fan
    • Com adherir-se
    • Actuacions
  • Actuacions a la ciutat
    Actuacions a la ciutat
    • Polítiques públiques de l'Ajuntament
    • Actuacions de les organitzacions
  • Organitzacions participants
  • Què fem?
    Què fem?
    • LabTemps
    • Premis
    • Jornades i congressos
    • Subvencions
    • Servei d’Assessorament a Empreses
    • Fent xarxa
Menu navigation instructions

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Inici
  • Qui som?
    Qui som?
    • Sobre nosaltres
    • Capital Mundial de les Polítiques del Temps
    • Glossari de temps
    • Actualitat
  • Xarxa d'Empreses Nust
    Xarxa d'Empreses Nust
    • Què és la Xarxa NUST?
    • Com funciona
    • Activitats
    • Qui en forma part i què fan
    • Programa de Mentoria en Organització del Temps
    • Com adherir-se
    • Preguntes freqüents
  • Pacte del temps
    Pacte del temps
    • Què és el Pacte del Temps?
    • Compromís institucional
    • Eixos d’actuació
    • Qui en forma part i què fan
    • Com adherir-se
    • Actuacions
  • Actuacions a la ciutat
    Actuacions a la ciutat
    • Polítiques públiques de l'Ajuntament
    • Actuacions de les organitzacions
  • Organitzacions participants
  • Què fem?
    Què fem?
    • LabTemps
    • Premis
    • Jornades i congressos
    • Subvencions
    • Servei d’Assessorament a Empreses
    • Fent xarxa
  1. Inici
  2. / 5a Edició del Premi, Any 2016

5a Edició del Premi, any 2016

L'Ajuntament de Barcelona va lliurar la cinquena edició del Premi Barcelona a l'Empresa Innovadora en Conciliació i Temps, amb el qual es vol reconèixer, promoure i divulgar la tasca d'aquelles empreses i organitzacions compromeses a millorar la gestió del temps, afavorint la conciliació entre la vida laboral, familiar, personal i social.

En aquesta 5a edició es van presentar 31 candidatures d'empreses, que optaven a una de les quatre modalitats del premi: empreses amb menys de 10 persones treballadores, d'entre 10 i 50 persones treballadores, d'entre 51 i 250 persones treballadores i amb més de 250 persones en plantilla. Es va atorgar també una menció especial a la millor mesura implementada per una de les empreses de la Xarxa NUST.

Com a novetats, en aquesta edició, s’ha ampliat una categoria més (empeses amb més de 250 persones treballadores), i destacar també la celebració dels cinc anys del Premi amb un vídeo que en repassa la trajectòria.

L'acte de lliurament dels premis, on van assistir un centenar de persones, va tenir lloc el dia 21 de febrer de 2017 al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona, i va comptar amb la presidència de l'Alcaldessa Ada Colau i del Comissionat d´Economia Cooperativa Social i Solidaria i Consum, Jordi Via.  Durant l’acte, la  Dra. Sara Moreno, professora de la Universitat Autònoma de Barcelona va pronunciar una conferència titulada "De la conciliació al treball de cura: l'ús del temps més enllà de la jornada laboral". 

El premi en la categoria d’empresa de menys de 10 persones treballadores va ser concedit a TBS - SARO I ARROYO SOLUCIONS DE NEGOCI per les mesures de conciliació i temps implementades de manera generalitzada (flexibilitat horària, reducció de jornada, flexibilitat de vacances, teletreball, esmorzars laborals, horari reduït el dia de l'aniversari i dinars i sopars d'empresa) i la incorporació d'una nova mesura de compactació horària (de 8 a 15:30 amb 30 minuts per dinar) que permet alliberar 4 tardes a la setmana per a ús personal del temps. El jurat va valorar que formi part de la Xarxa NUST com a indicador de la continuïtat i solidesa en la implementació d'aquestes mesures.

El premi en la categoria d’empresa amb més de 10 i menys de 50 persones treballadores va ser concedit a ETICAS RESEARCH & CONSULTING per haver implementat mesures innovadores de conciliació i temps com la setmana laboral de quatre dies, el divendres flexible, l'horari pactat per a coordinacions (d'11 a 16h.) i la gestió del temps sense  sistema de fitxatge. El jurat va valorar aquest esforç en el sector de les consultories i que pugui exercir com a model a seguir en el sector.

El premi en la categoria d’empresa de 51 a 250 persones treballadores es va concedir a UPCNET pel seu programa "People First" de mesures enfocades a la millor gestió del temps i la conciliació de la vida laboral, familiar i personal: jornada intensiva durant totes les vacances escolars, jornada intensiva tots els divendres de l'any, flexibilitat horària d'entrada i sortida, còmput setmanal i mensual de la jornada i teletreball. El jurat també va valorar la implementació de mesures que permeten i faciliten les tasques de cura dels fills/es: ampliació del permís de maternitat (+7 dies), ampliació del permís de paternitat (+3 dies), jornada intensiva per a pares i mares, jornada reduïda i continuada per a mares, permís retribuït per a viatges en cas d'adopció, permís retribuït per visita mèdica dels fills/es. I altres mesures com: permís d'estudi en exàmens oficials, permís sense sou, permís per contraure parella de fet.

El premi en la categoria d’empresa de més de 250 persones treballadores es va concedir a SEAT per promoure mesures innovadores en el sector industrial que permetin una major conciliació de la vida laboral, familiar i personal com l'eliminació del fitxatge, la flexibilitat horària d'entrada, la jornada reduïda els divendres, el teletreball, l'ampliació i flexibilització dels permisos retribuïts previstos a l'estatut dels treballadors i la retribució flexible. El jurat va valorar també la creació d'un centre de salut adhoc per als treballadors/es com a mesura innovadora, així com el fet que les mesures siguin integrades en el conveni col·lectiu (escrites i pactades) i es va senyalar com a model a seguir en l'àmbit industrial.

I la menció especial del premi a una empresa membre de la Xarxa NUST es va concedir a ABD ASSOCIACIÓ BENESTAR I DESENVOLUPAMENT per haver impulsat i mantingut des de 2010 l'Acord de Gestió de la Diversitat que vehicula la implementació de mesures singulars per a la conciliació, la integració i la convivència: principis d'igualtat de dret en processos de selecció, prohibició d'assetjaments, manual d'acollida a tot el personal, revisió dels permisos no contemplats en el conveni col·lectiu de referència i pla de formació per a tota la plantilla.

Barcelona City Council logo
  • Contacte
  • Avís legal
  • Accessibilitat