Vés al contingut
Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va

Usos del temps

Inici
Menu navigation instructions

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Inici
  • Qui som?
    Qui som?
    • Sobre nosaltres
    • Capital Mundial de les Polítiques del Temps
    • Glossari de temps
    • Actualitat
  • Xarxa d'Empreses Nust
    Xarxa d'Empreses Nust
    • Què és la Xarxa NUST?
    • Com funciona
    • Activitats
    • Qui en forma part i què fan
    • Programa de Mentoria en Organització del Temps
    • Com adherir-se
    • Preguntes freqüents
  • Pacte del temps
    Pacte del temps
    • Què és el Pacte del Temps?
    • Compromís institucional
    • Eixos d’actuació
    • Qui en forma part i què fan
    • Com adherir-se
    • Actuacions
  • Actuacions a la ciutat
    Actuacions a la ciutat
    • Polítiques públiques de l'Ajuntament
    • Actuacions de les organitzacions
  • Organitzacions participants
  • Què fem?
    Què fem?
    • LabTemps
    • Premis
    • Jornades i congressos
    • Subvencions
    • Servei d’Assessorament a Empreses
    • Fent xarxa
Menu navigation instructions

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Inici
  • Qui som?
    Qui som?
    • Sobre nosaltres
    • Capital Mundial de les Polítiques del Temps
    • Glossari de temps
    • Actualitat
  • Xarxa d'Empreses Nust
    Xarxa d'Empreses Nust
    • Què és la Xarxa NUST?
    • Com funciona
    • Activitats
    • Qui en forma part i què fan
    • Programa de Mentoria en Organització del Temps
    • Com adherir-se
    • Preguntes freqüents
  • Pacte del temps
    Pacte del temps
    • Què és el Pacte del Temps?
    • Compromís institucional
    • Eixos d’actuació
    • Qui en forma part i què fan
    • Com adherir-se
    • Actuacions
  • Actuacions a la ciutat
    Actuacions a la ciutat
    • Polítiques públiques de l'Ajuntament
    • Actuacions de les organitzacions
  • Organitzacions participants
  • Què fem?
    Què fem?
    • LabTemps
    • Premis
    • Jornades i congressos
    • Subvencions
    • Servei d’Assessorament a Empreses
    • Fent xarxa
  1. Inici
  2. / L’organització del Temps: El Vector Emergent de Desigualtats del Mercat de Treball

L’organització del temps: el vector emergent de desigualtats del mercat de treball

Aquests dos darrers anys han canviat radicalment el món del treball.  Assistim a una transformació accelerada en  l’organització del temps de treball, en les formes de treballar i en les actituds de les persones en relació al treball.

Les possibilitats que ofereix la tecnologia i el desig d'un millor equilibri entre la vida laboral i personal són els motors d’aquest canvi. Especialment en aquells sectors i perfils en els quals l’escassetat de professionals afavoreix una gran capacitat de negociar una major autonomia i flexibilitat en les decisions sobre quan i a on treballar.

Però front a la “revolució de les oficines”, són molts els sectors i les activitats que requereixen presencialitat i tenen uns horaris molt condicionats per la pròpia naturalesa del servei.

Per aprofundir en les implicacions d’aquesta realitat dual que s’està configurant, el passat 26 d’octubre, en el marc de la Time Uses Week,  la Xarxa NUST va organitzar una Taula Rodona amb el títol  “L’organització del temps: el vector emergent de desigualtats del mercat de treball”. La Xarxa local d’empreses de Bilbao DenBBora Sarea, va ser convidada a compartir les seves experiències.

Per part de la Xarxa NUST, van participar-hi Àngels Guiteras, d’ABD i Laura Aguilera, de SOM Fundació. Manuel Vergara, de Bilbomática, i Miren Fernández, de Mutualia, varen ser els referents de la Xarxa DenBBora de Bilbao. Raquel Gil,  Comissionada d’ocupació, va moderar el debat.

A la taula es varen compartir les diferents estratègies per a donar resposta a aquesta major expectativa de flexibilitat i demanda de teletreball que s’ha generat i fer-la compatible amb els requeriments dels diferents serveis i de la pròpia organització (la cohesió i la cultura de l’organització, la gestió del coneixement, el respecte al dret a la desconnexió digital,  etc.).

L’anàlisi de les possibilitats de cada un dels serveis o, com exposa Laura Aguilera de SOM Fundació “de cada un dels llocs de treball per facilitar que part del contingut del treball es pugui realitzar des de casa “ van ser algunes de les solucions apuntades.

La cohesió i l’equitat entre els diferents equips i professionals de la mateixa empresa va ser una altra preocupació compartida. La necessitat d’escoltar i estar atents a les diferents preferències i necessitats de les persones -no totes volen el mateix-  van ser algunes de les orientacions que es varen apuntar.

En tot cas, amb perspectiva de futur i pensant en les implicacions en el mercat de treball, Àngels Guiteras va assenyalar   “cal tenir en compte que en els serveis d’atenció a les persones,  la presència i la proximitat és essencial. En un context en que la demanda de teletreball és important i creixerà, per a no crear desigualtats, la presencialitat  s’haurà de valorar més i s’haurà de pagar més”.

La Taula va concloure amb una reflexió sobre els beneficis de formar part d’una Xarxa d’empreses que comparteixen les mateixes preocupacions sobre l’organització del temps.

Manuel Vergara va destacar que  “la xarxa et permet compartir amb empreses que són bastant diferents entre sí”, així com “compartir problemes i solucions”. Així mateix Miren Fernandez va posar en valor el potencial i el valor d’aquestes xarxes  com a “interlocutors necessaris en aquells fòrum en els que es prenen decisions. Especialment en un moments de canvis i transformacions accelerades com és moment actual”.

Veure vídeo de la taula rodona

Barcelona City Council logo
  • Contacte
  • Avís legal
  • Accessibilitat