Píndola formativa sobre temps i infància
El Pacte del Temps, en col·laboració amb l’Institut d’Infància i Adolescència de Barcelona, ha llançat una nova píndola formativa titulada “Temps i infància” per abordar l'organització del temps amb els nens i nenes. Aquesta iniciativa, que tindrà lloc el 4 de juny en format en línia, pretén sensibilitzar sobre la importància de la gestió del temps i les seves implicacions en la infància, a més de proporcionar eines pràctiques per millorar la conciliació entre la vida laboral i familiar. La formació inclourà una contextualització de les polítiques del temps enfocades en la infància, la identificació de les necessitats i preocupacions dels participants, i una dinàmica propositiva per identificar mesures concretes a nivell individual, familiar i institucional.
Píndola a càrrec d'Elisa Stinus, doctora en polítiques públiques i experta en usos del temps de l’Institut d’Infància.
Data: 4 de juny, de 15 a 16:30 h.
Format: en línia.
Enllaç al formulari d'Inscripcions.
Programa
1. Introducció (20 minuts):
- Presentació del tema: Es contextualitzarà la importància dels usos del temps en la infància i les preocupacions actuals relacionades amb això.
- Breu anàlisi de les polítiques del temps enfocades en la infància: Es destacaran les principals polítiques i enfocaments que existeixen actualment en l'àmbit internacional, nacional i local.
2. Identificació de les necessitats del públic (20 minuts):
- Dinàmica participativa perquè els participants expressin els seus interessos i necessitats específiques en relació amb el tema.
- S'obrirà l'espai per entendre quines són les principals preocupacions, problemàtiques i també per compartir bones pràctiques que s'hagin implementat a les organitzacions.
3. Respostes als plantejaments pel públic (20 minuts):
- S'intentarà donar resposta a allò que han plantejat els participants oferint diferents estratègies i activitats per millorar la gestió del temps i promoure la conciliació familiar i donant a conèixer bones pràctiques des d'una perspectiva de política pública.
4. Dinàmica propositiva (20 minuts):
- Aquesta suposa la part central de la píndola formativa, on es realitzarà un exercici pràctic orientatiu per identificar mesures concretes de manera individual, familiar, i institucional per millorar els usos del temps en la infància i promoure la conciliació laboral-familiar.
5. Conclusions i tancament (10 minuts):
- Recapitulació dels punts clau discutits durant la formació.
- Invitació als participants a reflexionar sobre com poden aplicar el que han après en la seva vida quotidiana.