TALLER "Com millorar la comunicació i la valoració de les mesures de conciliació i usos del temps"
El passat 30 d'abril es va realitzar el primer taller d'intercanvi de la Xarxa NUST d'aquest any. L'objectiu d'aquesta activitat era proposar eines de comunicació i màrqueting intern per millorar la valoració de les mesures de conciliació i usos del temps. El taller va comptar amb l'assistència de 23 persones de 18 empreses i entitats diferents.
A la primera part, tres empreses de la Xarxa NUST van exposar les seves experiències amb la intenció de fomentar el debat. Oscar Bermejo Giménez, director de projectes de Softmachine, va destacar el funcionament de la bossa d'hores que fan servir a l'empresa per gestionar la flexibilitat horària. Ana Gómez de Aranda, cap de personal de Lacer, va explicar els canvis que l'empresa ha anat incorporant en els últims 15 anys per comunicar millor les seves polítiques de conciliació i temps, com ara l'adopció d'enquestes per fer un seguiment de la valoració que en fan els seus treballadors i treballadores i el Pla d'Igualtat. Finalment, Daniel Del Valle Granada, director de desenvolupament i recerca de Great Place to Work va exposar una sèrie d'exemples de mesures de comunicació basades en les experiències portades a terme en el quotidià de la consultoria, basades en la metodologia Gift work.
Desprès de les presentacions les persones assistents van treballar en petits grups abans de posar en comú en plenari les seves pròpies experiències i bones pràctiques en màrqueting intern i comunicació. A més del calendari laboral i dels portals d'intranet per a la gestió de la flexibilitat horària o del teletreball, els i les participants van destacar la necessitat de fomentar la participació del personal mitjançant enquestes i reunions de valoració periòdiques, a més de la comunicació directa amb les i els caps de departament. També van assenyalar la importància de comptar amb els departaments especialitzats a l'hora de dissenyar noves eines de comunicació i màrqueting.