Vés al contingut
Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va

Usos del temps

Inici
Menu navigation instructions

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Inici
  • Qui som?
    Qui som?
    • Sobre nosaltres
    • Capital Mundial de les Polítiques del Temps
    • Glossari de temps
    • Actualitat
  • Xarxa d'Empreses Nust
    Xarxa d'Empreses Nust
    • Què és la Xarxa NUST?
    • Com funciona
    • Activitats
    • Qui en forma part i què fan
    • Programa de Mentoria en Organització del Temps
    • Com adherir-se
    • Preguntes freqüents
  • Pacte del temps
    Pacte del temps
    • Què és el Pacte del Temps?
    • Compromís institucional
    • Eixos d’actuació
    • Qui en forma part i què fan
    • Com adherir-se
    • Actuacions
  • Actuacions a la ciutat
    Actuacions a la ciutat
    • Polítiques públiques de l'Ajuntament
    • Actuacions de les organitzacions
  • Organitzacions participants
  • Què fem?
    Què fem?
    • LabTemps
    • Premis
    • Jornades i congressos
    • Subvencions
    • Servei d’Assessorament a Empreses
    • Fent xarxa
Menu navigation instructions

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Inici
  • Qui som?
    Qui som?
    • Sobre nosaltres
    • Capital Mundial de les Polítiques del Temps
    • Glossari de temps
    • Actualitat
  • Xarxa d'Empreses Nust
    Xarxa d'Empreses Nust
    • Què és la Xarxa NUST?
    • Com funciona
    • Activitats
    • Qui en forma part i què fan
    • Programa de Mentoria en Organització del Temps
    • Com adherir-se
    • Preguntes freqüents
  • Pacte del temps
    Pacte del temps
    • Què és el Pacte del Temps?
    • Compromís institucional
    • Eixos d’actuació
    • Qui en forma part i què fan
    • Com adherir-se
    • Actuacions
  • Actuacions a la ciutat
    Actuacions a la ciutat
    • Polítiques públiques de l'Ajuntament
    • Actuacions de les organitzacions
  • Organitzacions participants
  • Què fem?
    Què fem?
    • LabTemps
    • Premis
    • Jornades i congressos
    • Subvencions
    • Servei d’Assessorament a Empreses
    • Fent xarxa
  1. Inici
  2. / Premi Barcelona a L'empresa Innovadora En Organització I Usos del Temps
  3. / 10a Edició del Premi, Any 2021

10a edició del Premi, any 2021

Els guardons del Premi Barcelona a l’empresa innovadora en organització i usos del temps es van lliurar el 3 de maig en un acte pensat per reconèixer els esforços d’empreses que faciliten una major flexibilitat en el temps i l’espai de treball.

Com cada any des de 2012, el premi  vol contribuir a fer visible els esforços d’innovació en aquest àmbit.

El jurat, format per persones expertes i representants dels àmbits econòmic, empresarial, del comerç, sindical i del món acadèmic rellevants de la ciutat, han premiat  empreses que estan implementant mesures innovadores com la garantia del dret de d desconnexió digital o la setmana laboral de quatre dies.

En aquesta desena edició s’hi van presentar 16 candidatures repartides en quatre categories. Les guanyadores van ser:

  • Advantage Consultores S.L. (empresa de menys de 10 persones treballadores): per fer un pas valent i innovador en la millora del temps de treball implantant la jornada de quatre dies setmanals sense abaixar els sous dels treballadors.
  • INGECAL, Ingeniería de la Calidad y el Medio Ambiente S.L. (empresa de més de 10 i fins a 50 persones treballadores): per implantar un conjunt ampli de mesures d’organització i usos dels temps i especialment per la concreció del protocol de desconnexió digital.
  • SOM Fundació Privada Catalana Tutelar (empresa de més de 50 i fins a 250 persones treballadores): per l’abast i diversitat de les mesures de flexibilitat autogestionada de la jornada i especialment per l’esforç de fer-les extensives a tots els treballadors de l’organització, també als qui ocupen posicions que requereixen presència i proximitat.
  • Webhelp Spain Business Process Outsourcing S.L. (empresa de més de 250 persones treballadores): per l’abast de les mesures i per la creativitat a l’hora de trobar solucions per donar resposta a les circumstàncies de les persones que formen part de l’organització, com ara la mesura de Parentiu Social que facilita la creació de xarxes de suport i cura més enllà de l’àmbit familiar.

Totes les empreses premiades vam coincidir en destacar que la flexibilitat és cada cop més important per a totes les persones i especialment per a les més joves i s’ha convertit en un requisit essencial a atreure i retenir el talent que les empreses necessiten.

Igualment es va subratllar l’impacte positiu d’aquestes mesures en el benestar de les persones, els resultats de l’empresa i el conjunt de la societat.

La desena edició del premi, coincideix amb la declaració de Barcelona com a Capitalitat Mundial de les Polítiques del Temps.

El lliurament de premis es va celebrar en el marc de la  Jornada “El lideratge d’equips híbrids: fer empresa amb persones que treballen en entorns i temps diferents”.

Arran de la pandèmia, un nombre significatiu d’empreses han posat en marxa diferents versions del que anomenem model híbrid, en què les persones assisteixen a l’oficina només alguns dies de la setmana. La gestió d'equips que no coincideixen en l’espai i el temps introdueix una nova capa de complexitat a la dinàmica existent en qualsevol equip i suposa nous reptes per al lideratge.

Va obrir la reflexió sobre les capacitats de lideratge necessàries en aquest nou escenari, Sílvia Cóppulo, directora de l’Observatori del Lideratge en l’Empresa i professora de la UPF Barcelona School of Management,

A continuació, va conduir  una taula de diàleg, que va comptar amb la participació d’Anna Vilar, Responsable de Relacions Laborals de Henkel Ibérica; Óscar Bermejo, Business Development de Softmachine; i Ana Mayor, Operations Director de Kim Global.

Tots ells van destacar que aquesta major autonomia sobre  quan, on i com es treballa, és una dimensió clau de la nova cultura de treball i varen compartir recomanacions sobre estratègies, tecnologies o pràctiques que permetin enfortir la cohesió, la capacitat de col·laboració i la implicació dels equips en aquest escenari.

Després d’entregar els premis, Raquel Gil, comissionada de Promoció de l’Ocupació i Polítiques contra la Precarietat de l’Ajuntament de Barcelona, va tancar l’acte posant de manifest els deu anys del Premi i recordant la importància d’identificar referents per motivar canvis.

 

El Pacte del Temps i la Xarxa d’empreses NUST

El Premi s’emmarca en el Pacte del Temps, una estratègia impulsada per l’Ajuntament de Barcelona, que cerca el compromís municipal i de les organitzacions socials i econòmiques de la ciutat per actuar conjuntament i aconseguir una organització social del temps, més saludable, igualitària i eficient.

El Pacte del Temps promou actuacions adreçades a la conscienciació que el temps és un factor clau per a la salut i el benestar de les persones i a l’adopció de models de gestió del temps més eficients i més sostenibles.

Així mateix, hi té un paper protagonista en la promoció d’aquests premis i en la sensibilització la Xarxa NUST (Nous Usos Socials del Temps), que agrupa més de 130 organitzacions  de diferents àmbits, sectors i mida, que comparteixen un mateix propòsit: impulsar  una cultura del treball i una gestió  del temps de treball que comporti un major equilibri entre les necessitats de les persones que en formen part i els requeriments i necessitats de l’organització.

Totes elles posen en pràctica mesures innovadores de flexibilitat horària, corresponsabilitat o treball a distància i coincideixen en destacar els resultats que aquestes accions generen.

Alguns dels beneficis que es produeixen són l'augment de la satisfacció de les persones treballadores i dels clients, l'increment de la productivitat, la retenció del talent, la millora del clima laboral o la disminució de la rotació, l'absentisme i el nivell d'estrès.

imatge premi

Links

Anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona
Oficina Virtual de Tràmits

Fitxers relacionats:

  • Bases convocatòria (PDF 265.79 KB)
Barcelona City Council logo
  • Contacte
  • Avís legal
  • Accessibilitat