Què hem de saber i què podem fer sobre temps i infància?
» El Pacte del Temps ofereix una nova píndola formativa orientada a entendre com abordar l’organització del temps amb els nostres fills i filles en col·laboració en l’Institut d’Infància i Adolescència de Barcelona.
L’organització del temps en la infància és un dels reptes cabdals de les polítiques del temps. Elisa Stinus, Doctora en polítiques públiques i experta en usos del temps de l’Institut d’Infància i Adolescència de Barcelona, ens feia reflexionar sobre els usos del temps en la infància per avançar cap a una conciliació de temps de més qualitat en l’Anuari del Pacte del Temps de 2022.
Així mateix, recentment l’aFFac, membre del grup impulsor del Pacte del Temps, impulsava una jornada en què es reflexionava sobre la Jornada Escolar. No obstant això, què poden fer les famílies per millorar els usos del temps de les nenes i nens? Coneixem les eines pràctiques que se’ns ofereixen des de la política pública? Què podem fer des de les nostres organitzacions?
Des del Pacte del Temps en col·laboració amb l’Institut d’Infància i Adolescència, es vol donar resposta a aquestes preguntes per mitjà de la píndola formativa “Temps i infància”. Aquesta, per una banda, pretén sensibilitzar a les persones participants sobre la importància de l’organització del temps i les implicacions que té en els infants; i d’altra, proporcionar eines pràctiques i conceptuals per millorar la gestió del temps i la conciliació entre la vida laboral i familiar.
En aquesta píndola formativa es tractaran els següents punts:
- Contextualització. S’abordarà la importància dels usos del temps i els impactes en la infància i les preocupacions actuals relacionades amb la temàtica. Així mateix, es farà una breu anàlisi de les polítiques del temps enfocades en la infància, destacant les principals polítiques i enfocaments que existeixen actualment en l’àmbit internacional, nacional i local.
- Identificació de les necessitats. En aquest punt es treballarà amb el públic assistent el plantejament i enfocament de la píndola, obrint l’espai per entendre quines són les principals preocupacions, problemàtiques i també per compartir bones pràctiques que s’hagin implementat a les organitzacions.
- Dinàmica propositiva. Aquesta suposa la part central de la píndola formativa, on es realitzarà un exercici pràctic orientatiu per identificar mesures concretes de manera individual, familiar, i institucional per millorar els usos del temps en la infància i promoure la conciliació laboral-familiar.
La píndola, que tindrà lloc el pròxim 4 de juny de 15 h a 16.30 h en format en línia, està oberta a tota la ciutadania i entitats que vulguin aprofundir en com millorar els usos del temps en la infància. La píndola és gratuïta i en format virtual.
Si hi vols assistir, inscriu-te en aquest enllaç. Les persones participants seran seleccionades d’acord amb l’ordre d’inscripció.