Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Notícies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut

Arxiu Municipal de Barcelona

Inici
Instruccions de navegació del menú

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa
Instruccions de navegació del menú

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa

Arxiu Municipal del Districte de Ciutat Vella

  • Història de l’Arxiu
  • Quina documentació conservem?
  • Activitats educatives
    • Coneix l’Arxiu Municipal del Districte de Ciutat Vella
    • Itinerari per Ciutat Vella: del Portal de Sant Antoni a l'Hospital de la Santa Creu
  • On Som
  1. Inici
  2. / Arxius Municipals de Districte
  3. / Ciutat Vella

Història de l’Arxiu

Dels magatzems El Siglo al Convent dels Àngels

L’Arxiu de Ciutat Vella té el seu origen en una iniciativa sorgida l’any 1980 per l’Associació de Veïns del Raval durant l’acte de presentació del llibre El Raval. Història d’un barri servidor d’una ciutat.

Els veïns del Raval van acordar amb el Consell Municipal del Districte de Ciutat Vella destinar un petit local, situat a la mateixa seu del Districte, per allotjar l’incipient Arxiu Històric del Raval.

L’Arxiu Municipal de Ciutat Vella es va crear oficialment l’any 1989 i es va mantenir de manera provisional a l’entresol de la plaça del Bonsuccés, 6, en un edifici de la constructora Núñez i Navarro, que havia estat l’antic edifici de Correus i dels magatzems El Siglo.

En poc més de tres anys, l’equipament va quedar obsolet per manca d’espai. A mitjan 1993, l’Arxiu de Ciutat Vella es va traslladar a la seu actual, a l’antiga torre del noviciat del Convent dels Àngels, al carrer del mateix nom. A causa del gran volum documental que generava el districte de Ciutat Vella, aviat va sorgir la necessitat de trobar un nou espai destinat a dipòsits que encabís el fons textual que creixia en progressió geomètrica. Així, l’any 2005 es van aprofitar els baixos de la finca del carrer del Carme, 84, propietat de Foment de Ciutat Vella, i es va habilitar l’espai com a dipòsit d’arxiu temporal.

Finalment, entre el 2007 i el 2008, es va condicionar una part dels soterranis de la seu del Centre de Documentació del MACBA (137 m2), on es van traslladar els fons documentals dels baixos del carrer del Carme a més d’altra documentació generada pels departaments del districte.

Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Imatge de la façana a pedra vista d’un edifici antic de tres plantes, amb obertures de petites dimensions en dues plantes, que ocupa l’AMDCV

L’AMDCV és un més dels equipaments de caràcter social que ocupa l’antic convent dels Àngels. Carme García Navarro

Slide 1 of 1
Barcelona City Council logo
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Contacta