Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut

Arxiu Municipal de Barcelona

Inici
Instruccions de navegació del menú

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa
Instruccions de navegació del menú

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa

Arxiu Municipal del Districte de Les Corts

  • Història de l’Arxiu
  • Quina documentació conservem?
  • Activitats educatives
    • Coneix l'Arxiu Municipal del Districte de les Corts
  • Recursos didàctics
    • Ha canviat molt l'escola?
    • Les Cristalleries Planell
    • El dia a dia del poble de les Corts
    • Investiguem els àlbums fotogràfics
  • Publicacions
  • On Som
  1. Inici
  2. / Arxius Municipals de Districte
  3. / Les Corts

Història de l’Arxiu

Del Mas de Can Deu al soterrani de l’antiga fàbrica Fiat Hispania

L’Arxiu Municipal del Districte de les Corts va ser impulsat, en els seus inicis, per un grup de veïns vinculats al Centre d’Estudis de les Corts que volien garantir la preservació de la memòria històrica del barri.

El Consell Municipal de les Corts va donar suport a la iniciativa oferint, de manera provisional, unes dependències a la mateixa seu del Consell Municipal, fins que es va traslladar, l’any 1986, al Centre Cívic de Can Deu, en una sala situada al primer pis. La fesomia d’aquest edifici de finals del segle XIX formava part de l’eixample de les Corts Noves i ajudava a conservar el caràcter vuitcentista de la plaça de la Concòrdia.

El 1988, amb l’aprovació del Projecte d’ordenació d’arxius de l’Ajuntament de Barcelona, l’Arxiu es va constituir i, a causa del gran volum de documentació, se’n va dividir el fons en la part administrativa, que es va ubicar en un local provisional al carrer de Dolors Masferrer, 29-31, i en la part històrica, que es va quedar a les instal·lacions de Can Deu.

L’any 1995 es va traslladar l’Arxiu al soterrani d’un edifici municipal on s’ubiquen equipaments diversos, dins l’estructura de l’antiga fàbrica Fiat. La fàbrica Fiat Hispania, SA es va bastir l’any 1956 als terrenys de l’antic mas de Cal Coix, anomenat també Les Ventalles Verdes, del qual es té notícia des de l’any 1477 i que va ser reformat i ampliat el 1600.

Des de l’any 2012, l’Arxiu de les Corts està situat a l’edifici de la seu del Districte. Construït per l’arquitecte Antoni Rovira i Rabassa l’any 1884, va ser la seu de l’Ajuntament de les Corts fins a l’annexió a Barcelona l’any 1897.

Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Vista frontal d’un edifici d’estil clàssic, de dues plantes, amb frontó decoratiu i balcó amb banderes, tres portes d’entrada que donen a una plaça

La seu de l’AMDC està, des del 1995, a l’edifici d’equipaments municipals de l’antiga fàbrica Fiat Hispània S.A. Carme García Navarro

Slide 1 of 1
Barcelona City Council logo
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Contacta