La 10a Fira de Consum Responsable i d’Economia Social i Solidària atrau més públic i posa el focus en els canvis en la forma de consumir

En aquesta edició, s’ha preguntat als visitants sobre les seves formes de consum i se’ls ha obsequiat amb llavors de plantes i vegetals en representació dels deu anys que fa que la Fira sembra idees per impulsar un consum més responsable basat en els valors de l’ESS.

08/01/2025 - 15:39 h

La 10a Fira de Consum Responsable i d’Economia Social i Solidària, organitzada per l’Ajuntament de Barcelona i celebrada a la plaça Catalunya del 19 al 29 de desembre, ha registrat una afluència de prop de 154.000 visitants, un increment de 39.000 respecte a l’edició anterior.

Tot i comptar amb només nou dies d’activitat, enfront dels tretze dies de 2023, la Fira ha aconseguit millorar les xifres gràcies a la seva connexió amb el Festival de Nadal del centre de la plaça i a novetats en les activitats, la senyalística i la comunicació.

Aquesta desena edició ha disposat de 32 casetes i 3 carpes que han venut al voltant de 7.500 productes, amb especial èxit dels petits regals i el tèxtil sostenible. Aquest últim sector s’ha consolidat com una aposta clau gràcies al programa ‘RevESStim el Tèxtil’, que des de fa tres anys impulsa persones emprenedores en aquest àmbit.

A més, prop de 5.000 persones han participat en activitats organitzades per les 60 entitats presents. Tallers, espais familiars i punts informatius han estat essencials per divulgar les pràctiques de consum responsable i donar visibilitat a projectes locals d’Economia Social i Solidària. Durant l’esdeveniment, també s’han recollit dades mitjançant una enquesta sobre hàbits de consum, amb resultats que es publicaran pròximament en aquesta pàgina web.

Amb una oferta variada i una resposta ciutadana positiva, la Fira consolida el seu paper com a espai de referència per promoure formes de consum més responsables i sostenibles.