La 10a Fira de Consum Responsable i d’Economia Social i Solidària atrau més públic i posa el focus en els canvis en la forma de consumir
En aquesta edició, s’ha preguntat als visitants sobre les seves formes de consum i se’ls ha obsequiat amb llavors de plantes i vegetals en representació dels deu anys que fa que la Fira sembra idees per impulsar un consum més responsable basat en els valors de l’ESS.
La 10a Fira de Consum Responsable i d’Economia Social i Solidària, organitzada per l’Ajuntament de Barcelona i celebrada a la plaça Catalunya del 19 al 29 de desembre, ha registrat una afluència de prop de 154.000 visitants, un increment de 39.000 respecte a l’edició anterior.
Tot i comptar amb només nou dies d’activitat, enfront dels tretze dies de 2023, la Fira ha aconseguit millorar les xifres gràcies a la seva connexió amb el Festival de Nadal del centre de la plaça i a novetats en les activitats, la senyalística i la comunicació.
Aquesta desena edició ha disposat de 32 casetes i 3 carpes que han venut al voltant de 7.500 productes, amb especial èxit dels petits regals i el tèxtil sostenible. Aquest últim sector s’ha consolidat com una aposta clau gràcies al programa ‘RevESStim el Tèxtil’, que des de fa tres anys impulsa persones emprenedores en aquest àmbit.
A més, prop de 5.000 persones han participat en activitats organitzades per les 60 entitats presents. Tallers, espais familiars i punts informatius han estat essencials per divulgar les pràctiques de consum responsable i donar visibilitat a projectes locals d’Economia Social i Solidària. Durant l’esdeveniment, també s’han recollit dades mitjançant una enquesta sobre hàbits de consum, amb resultats que es publicaran pròximament en aquesta pàgina web.
Amb una oferta variada i una resposta ciutadana positiva, la Fira consolida el seu paper com a espai de referència per promoure formes de consum més responsables i sostenibles.