Nova mesura de govern per a una gestió millor del turisme

La mesura inclou el nou projecte de Zona Bus 4.0, que vol limitar les parades i estacionaments dels autocars turístics, a més de blindar el Pla de gestió d’espais de gran afluència (EGA), reforçar la lluita contra els allotjaments turístics il·legals i crear una xarxa internacional de destinacions urbanes.

..
17/09/2024 - 11:58 h - Turisme Ajuntament de Barcelona

L’objectiu és aconseguir un nou model turístic que repercuteixi positivament en projectes per als veïns i reduir-ne l’impacte en la mobilitat en determinades zones.

Els càlculs indiquen que, de mitjana, cada dia a Barcelona hi ha uns 170.000 visitants, encara que no tots hi facin nit. Aquesta presència està fortament concentrada en determinades zones. Unes 150.000 persones treballen al sector del turisme. La nova mesura de govern per primera vegada aglutina la gestió turística en un únic model de ciutat que té en compte tots els aspectes relacionats amb l’economia del visitant.

El projecte de la Zona Bus 4.0, en concret, s’haurà de desenvolupar amb les noves ordenances fiscals i es preveu que, de mitjana, es quadrupliquin els preus que paguen els autocars turístics per aparcar a la ciutat, en passar d’uns 20 euros diaris actualment a uns 80.

12 àmbits estratègics

S’han definit 12 àmbits estratègics, amb 55 accions concretes:

  • Gestió d’espais urbans (EGA)
  • Mobilitat interna: Zona Bus 4.0
  • Convivència, seguretat i prevenció: campanya de comunicació dirigida als visitants.
  • Fiscalitat i finançament: creació d’un fons de retorn ciutadà del turisme (Fons ReCiutaT)
  • Allotjament: revisió del PEUAT i aplicació del règim urbanístic dels habitatges d’ús turístic
  • Sostenibilitat i resiliència: promoció de l’estalvi hídric davant la sequera a la ciutat
  • Digitalització i innovació: digitalització de la promoció i gestió turística
  • Estratègia territorial i oferta turística: millora de les platges i recuperació de la zona de banys del Fòrum
  • Coneixement: anàlisi dels fluxos turístics amb big data
  • Desenvolupament i retorn econòmic: subvencions per digitalitzar el sector
  • Promoció, comunicació i acollida: nova estratègia de promoció
  • Comunitat i governança: creació d’una xarxa internacional de destinacions urbanes

Notícies relacionades