Reviu el cicle de diàleg i reflexió "Filosofia al carrer: preguntes que importen"

..
15/04/2025 - 11:25 h

El Districte de les Corts va organitzar aquest cicle, que pretenia ser un espai de reflexió col·lectiva al voltant de temes d’interès comunitari i fomentar el diàleg i la participació activa del veïnat.

Tres diàlegs

El cicle de diàlegs es va dividir en tres sessions per repensar la ciutat, el pensament crític i els feminismes al districte de les Corts. Amb un format accessible i participatiu, les trobades van tenir lloc en diferents espais del districte, tot posant en valor el seu potencial com a àgores modernes.

La primera sessió, celebrada dijous 22 de maig a l’espai jove Ca La Panarra. “Com ser crítics i no morir en l’intent: Sòcrates, Taylor Swift i Kierkegaard” va ser la primera proposta del cicle a mans del filòsof Nemrod Carrasco, professor de filosofia moral i política a la Universitat de Barcelona.
Àlbum fotogràfic de la primera sessió.
Vídeo complet de la primera sessió.

La setmana següent, dijous 29 de maig, al Centre Cívic Can Deu, es va parlar de les transformacions urbanes amb la xerrada “Controvèrsies urbanes”, a càrrec de l’arquitecta, dissenyadora i urbanista Beth Galí, i Àlex Giménez Imirizaldu, arquitecte i professor de l’ETSAB.
Àlbum fotogràfic de la segona sessió.

Finalment, i per tancar el cicle, dijous 19 de juny, la biblioteca Montserrat Abelló va acollir la ponència “La Intel·ligència artificial, la ciutat i les dones”, a mans de Sara Berbel i Lourdes Muñoz Santamaria.
Àlbum fotogràfic de la tercera sessió.

Totes les sessions van ser moderades per Joan Bähr, doctor en filosofia i economista.

Amb aquest cicle, el Districte de les Corts buscava recuperar l’esperit de diàleg del carrer i promoure espais de pensament col·lectiu i transformador.