Per contraure un matrimoni civil, l’autoritat competent a l’Ajuntament de Barcelona és l’alcalde o alcaldessa, que, al mateix temps, delega aquesta funció en els regidors i les regidores.

La cerimònia té lloc a la seu del Districte, plaça de Comas, 18, a la sala del Consell, que té un aforament per a seixanta persones i que està adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. El temps aproximat de la cerimònia és de trenta minuts.

Reinici dels casaments des de la covid-19

El divendres 29 de maig es podrà reprendre l’agenda de casaments.

Quins dies es fan els casaments?

Els casaments es fan un divendres al mes de les 16 a les 18 h, excepte el mes d'agost, que no se'n fan.
Hi ha una previsió de dates que podeu mirar en aquest calendari només a l'efecte de consulta.

Cerimònia

La cerimònia es podrà dur a terme respectant les mesures de seguretat i higiene establertes per les autoritats sanitàries per a la prevenció de la  covid-19, i, en particular, les relatives al manteniment d’una distancia mínima de seguretat d’almenys dos metres, d’higiene de mans i mascareta. A aquests efectes, a la cerimònia no podrà haver més de deu persones, que inclouran els regidor/regidora, els nuvis i dos testimonis i l’hoste/hostessa de suport.

En el còmput d’aquestes 10 persones podrà assistir un fotògraf que en tot moment haurà de mantenir la distància de seguretat de dos metres entorn a totes les persones presents.

Tret dels nuvis que es consideren un nucli de convivència habitual, la resta de persones haurà de respectar la distància de seguretat de dos metres entre elles o portar mascaretes en cas que no sigui possible mantenir-la.

Si entre els nuvis i el regidor o regidora no fossin possibles els dos metres de distància, tothom haurà de portar mascaretes.

A l’entrada de la sala de la cerimònia es posarà a disposició dels assistents dispensadors de gels hidroalcohòlics o desinfectants.

En els espais d’accés a la sala de la cerimònia o si hi haguessin altres espais d’estada prèvia o posterior a la celebració on no es pugui mantenir aquesta distància serà obligatori l'ús de mascaretes per a tothom, inclosos els nuvis.

S’organitzaran les entrades i sortides per evitar agrupacions de persones als accessos i immediacions del lloc de la cerimònia. No es permeten grups de persones acompanyants a l’entrada o sortida del recinte de la cerimònia per evitar coincidència massiva de persones.

Es preveurà el temps necessari entre un casament i l'altre per a evitar la coincidència d’assistents i realitzar la tasca de neteja i desinfecció de les zones que han estat en contacte amb les persones assistents del casament anterior.  

Per al moment de la signatura

Es procedirà a la signatura prèvia neteja de mans amb gel hidroalcohòlic abans d'agafar el bolígraf i tocar la documentació.

Preferiblement es proveirà també de 5 bolígrafs d'un sol ús, un per a cada persona que signa (2 contraents, 2 testimonis, regidor/a).

La persona encarregada de manipular la documentació ho farà amb guants.

En primer lloc, cal iniciar l’expedient de matrimoni civil. Aquest document s’expedeix únicament al Registre Civil de la ciutat on està empadronat un o els dos membres de la parella.

En segon lloc, heu de sol·licitar la data de celebració del casament civil. Els tràmits es poden fer per internet, i també presencialment, amb cita prèvia, a les oficines d'atenció ciutadana.

En breu, rebreu la resposta de la disponibilitat, segons el calendari de reserves del Districte. Per poder fer la reserva, es imprescindible que presenteu tota la documentació sol·licitada.

Un cop fet el tràmit, ens posarem en contacte amb vosaltres per concretar dia i hora per a una reunió/entrevista per telèfon o correu electrònic, i us facilitarem més informació de l’organització de la cerimònia.

La sala està dotada amb equips de megafonia i de reproducció de música de lliure ús per part de la parella contraent (sense cost).

El Districte disposa de diferents peces musicals preestablertes. En cas que els contraents vulguin alguna música concreta, hauran de fer-la arribar en un CD quinze dies abans del dia del casament.

Es tracta de la sala noble del primer pis de l'edifici històric, erigit a finals del segle XIX per ser la seu de l'Ajuntament del municipi de les Corts.

La sala, de colors ocres i il·luminació càlida, dona accés al balcó principal de la façana, un dels elements neoclàssics de l'edifici més remarcables. Té algunes parts decoratives històriques, com ara la taula presidencial, amb cadires nobles i bancs de fusta laterals, amb un treball d'ebenisteria acurat, i el llum principal, de forja historiada.

El Districte no disposa de servei de fotografia o vídeo.

Si els contraents volen aquest servei, hauran de gestionar-lo i assumir-ne el cost.

La sala estarà degudament adornada amb flors. Se’n fa responsable el mateix Districte.

Tanmateix els contraents poden sol·licitar, a càrrec seu, una decoració floral concreta. Els contraents són, aleshores, responsables de la col·locació i retirada de la decoració floral, de manera  que no condicioni la celebració dels altres casaments que s’han de celebrar el mateix dia.

Durant la cerimònia, es pot demanar l'estacionament del cotxe dels nuvis a la zona reservada a tal efecte.

Per a la resta de convidats, recomanem que us informeu sobre els aparcaments i el transport públic existent a la zona.