Punts de recollida d'avets de Nadal a les Corts
Fins al 17 de gener, Barcelona posa a disposició de la ciutadania desenes de punts de recollida d'avets i ornaments vegetals de Nadal, dels quals 15 es troben a les Corts.
Punt de recollida d'avets de Nadal al Clot
Del 7 al 17 de gener la ciutadania del districte de les Corts té a disposició 15 punts de recollida d’avets i altres ornaments vegetals de Nadal. L’objectiu, reciclar-los com a fracció vegetal i fer-ne compostatge, motiu pel qual abans de dipositar-los cal retirar tots els guarniments d’origen no vegetal.
Punts de recollida:
- Parc de Cervantes / Roserar
- Av. Diagonal / Entença
- Parc de les Corts
- Jardins de Dr. Dolça
- C. Doctor Ferran / Pg. de Manuel Girona / Capità Arenas / Manila
- Jardins de Clara Campoamor
- Plaça del Centre
- Jardins de Magalí
- Jardins de Joaquim Ruyra
- Jardins de Bacardí
- C. Gelabert
- Pl. Can Rosés
- C. Torrent de les roses, 54
- Travessera de les Corts – c. Les Corts
- C. Cardenal Reig – c. Pintor Rivalta
Un cop recollits, els arbres es transporten al viver municipal, on es trituren i se’n deixen madurar les restes per passar després per l’encoixinament o mulching. El procés requereix de dos o tres mesos de tractament per obtenir un bon encoixinat, que es repartirà als espais verds de la ciutat al llarg del primer semestre de l’any.
L’encoixinat és un element de jardineria que permet millorar la retenció d’humitat i l’aireig del sòl, i alhora ajuda a evitar les males herbes. A Barcelona l’encoixinat es diposita sobre la terra vegetal ja sigui a l’interior de parcs i jardins com en petits espais enjardinats als carrers de la ciutat, principalment en zones d’arbustos, planta vivaç i en grups de rosers.