El projecte es plasmarà en un vídeo amb aquest mateix títol que vol plantejar d’una manera crua i realista quin és el futur que espera a Sant Andreu i el seu veïnat si desapareix el comerç de proximitat. Si, arran de la pandèmia de la covid-19, Sant Andreu es buida de comerç, els comerços es buiden de gent i la ciutat es buida de vida.
El vídeo té l’objectiu de conscienciar de la necessitat de mantenir el comerç de proximitat més enllà de la por que pugui generar la pandèmia i la generalització de la compra impersonal i extranacional per Internet. Aquest futur incert, també pot provocar una modificació negativa del paisatge urbà, inseguretat i canviaria els hàbits de vida de la ciutadania.
Amb aquesta eina, es vol fonamentar la dinamització de la vida del barri i, també, estimular la competitivitat del comerç local, fer-lo més atractiu, competitiu i crear eines d’optimització i promoció a nivell de barri i de ciutat. Tot plegat amb l’objectiu de transmetre una identitat i un posicionament en línia conjunt de les diverses entitats comercials del Districte.
El projecte el desenvoluparà una empresa professional de l’audiovisual, tindrà una edició per totes les xarxes de les associacions de comerciants i s’entregarà al Districte per la seva difusió. Es pretén un impacte positiu per l’ús del comerç de proximitat, des de la perspectiva de gènere i amb l’objectiu de mantenir la cohesió social que comporta l’existència de comerç als barris.