Pròsper, propietari d’una botiga al carrer Gran, és un dels actius més implicats en la millora del barri i la defensa del sector comercial. L’any 2018 va rebre la Medalla d’Honor de Barcelona a proposta del Districte de Sant Andreu.
Com heu rebut des del sector comercial la introducció del mecanisme de recollida Porta a Porta?
Estem expectants a veure com anirà. Al principi temem que pugui ser un poc caòtic. Per tant, demano a l’Administració que sigui capaç d’actuar amb rapidesa i que implementi una resposta d’acció-reacció perquè qualsevol incidència s’arregli el més aviat possible. De vegades hi ha elements que en prendre la decisió semblen clars però sobre el terreny es troben problemàtiques reals.
Fer un seguiment al minut i respondre les problemàtiques…
Sí. La gent no s’acostuma a segons quin tipus de coses i hem de ser molt actius i reactius. Abans que es deteriori un problema s’ha de poder solucionar-lo amb molta agilitat. En el meu cas, des de la meva botiga, tenim preocupació pel volum de feina que arribem a tenir. De fet, potser seria positiu comptar amb un interlocutor com el que vam tenir per a les obres del carrer Gran. Va ser una experiència molt positiva.
Creu que la resta d’associats i comerciants afrontaran el canvi de manera positiva?
S’ha de tenir en compte que tots els canvis generen resistència. I més en aquest moment, després del sotrac tan important que ha patit el sector comercial. Se’ns ha mogut la zona de confort i hi ha moltes persones i professionals que s’estan reubicant.
Però s’han de tenir en compte les millores ambientals?
Es fa per això, i per promoure el civisme també. Crec que aquests últims anys, pel que fa al comportament social, s’ha empitjorat molt la relació amb la ciutat i amb l’espai públic. L’incivisme hi és present i aquesta mesura del Porta a Porta ens pot venir bé per fer una nova crida al respecte cap a allò que és de tots: cap als carrers, cap al mobiliari, cap als serveis i botigues… La gent ha de tenir consciència de que hem de ser molt proactius defensant el civisme perquè les actituds que malmeten els nostres béns ens fan més febles com a societat.
Quins deures s’ha d’anotar l’Administració municipal?
Demanem més escolta activa perquè les nostres aportacions, les que fem arribar des del sector comercial cap a l’Ajuntament, són sempre amb l’objectiu de millorar. Tot perquè volem desenvolupar de la millor manera possible l’activitat comercial. Si hi ha res que s’ha plantejat amb algun error des d’un principi, no hi ha cap problema, són coses que passen, però hem de tenir la capacitat d’esmenar les errades. Estem expectants i volem que sigui un èxit, però per això necessitem implicació de totes les parts.