Amb la tornada a la feina després de les vacances d’estiu, la xarxa del metro de Barcelona aplica un increment de trens a l’hora punta del matí i de la tarda a les línies 1 i 5, les més concorregudes.
D’aquesta manera, a partir d’aquest dimecres, 1 de setembre, el servei de metro millora l’oferta aplicada en jornada laborable. A les línies convencionals i automàtiques, a l’hora punta del matí, circularan 164 trens i s’incorporarà un tren extra a la línia L4. A l’hora punta de la tarda es mantindrà la mateixa oferta que al setembre del 2020, amb 149 trens en circulació.
Alhora, a partir del 13 de setembre, data d’inici del curs escolar 2021-2022, s’aplicarà un reforç en el nombre de trens (dos en total) a les línies L1 i L5 a l’hora punta del matí (de 6.00 a 10.00). Així, es programaran a línies convencionals i automàtiques 168 trens a l’hora punta del matí i 151 trens a l’hora punta de la tarda.
Pel que fa a la xarxa d’autobusos de TMB, a partir del 13 de setembre hi haurà en circulació uns 900 vehicles a l’hora punta del matí, com al 2020.
Normalitzat el servei de la L4 a Trinitat Nova
També aquest 1 de setembre ha quedat normalitzat el tram Via Júlia – Trinitat Nova de la línia L4 de metro que ha estat tancat per obres des del passat 1 de juliol. Recordem que tota la línia L11 de metro (Trinitat Nova – Can Cuiàs) continua fora de servei fins al proper 12 de setembre.
Els treballs permetran separar l’operació de l’L4 i l’L11, línia que també dona servei al municipi de Montcada i Reixac, i optimitzar els moviments dels trens. L’objectiu és incrementar les freqüències de l’L4 en hora punta, d’una banda, i permetre la conducció automàtica de l’L11 en tot el traçat, de l’altra. Es preveu acabar tota l’actuació durant la tardor vinent.