L’anivellament de tot el carrer el fa més accessible per als vianants, i la reducció de la velocitat del trànsit a 10 km/h preveu disminuir-hi la circulació de vehicles i la contaminació ambiental i acústica.
La plantació d’una vintena d’arbres, que s’afegeixen al centenar que ja hi havia, i 500 metres quadrats d’arbustos afavoreix el paisatge. Els punts de trobada i de descans també s’han incrementat amb la incorporació d’una cinquantena de bancs i cadires. A més, s’han actualitzat els serveis, com els sistemes de telecomunicacions i de drenatge.
La remodelació s’afegeix a la transformació d’un primer tram de via, entre el carrer de Joan Torras i la rambla de Fabra i Puig. En total, són 1,3 quilòmetres de via pacificats a partir de les propostes veïnals recollides durant l’avantprojecte.
Rehabilitació de mitgeres per ordenar el paisatge urbà
També s’ha posat en marxa la rehabilitació de 23 parets divisòries entre edificis del barri que han quedat visibles al llarg dels anys per enderrocaments i noves construccions.
- Ruta mosaic: aïllament i restauració de mosaics en una dotzena de mitgeres per preservar les obres encarregades a un artesà local.
- Ruta verda: implementació de jardineres verticals per incrementar el verd.
- Ruta memòria: integració arquitectònica d’elements que posen en relleu els orígens del barri.