La campanya Joves de Barcelona sorgeix de la proposta d’un centenar de joves que, des del juliol del 2021, van participar en el Fòrum Jove BCN. Durant la celebració d’aquesta iniciativa de participació ciutadana van reclamar l’adequació dels canals i els llenguatges de comunicació per al públic més jove de la ciutat.
La nova imatge gràfica ja tenyeix de vermell i blanc els 18 punts joves de Barcelona, abans coneguts com a punts InfoJOVE, el Centre d’Assessorament Acadèmic per a Joves (CAAJ) i el Centre d’Informació i Assessorament per a Joves (CIAJ). A més, Joves de Barcelona té presència en 85 instituts de secundària de la ciutat.
Nou web… i nou TikTok!
El nou portal web joves.barcelona concentra tota la informació d’interès per a les persones d’entre 12 i 35 anys de Barcelona. Amb una simple cerca s’hi pot trobar informació i recursos sobre estudis, feina, habitatge o benestar emocional, a més de propostes d’oci i de lleure.
L’altra gran novetat es troba a les xarxes socials. Amb un perfil unificat, @joves_barcelona, la comunicació traspassa les fronteres d’Instagram i de Twitter per fer el salt a TikTok, amb la participació d’influencers i creadors de contingut reconeguts entre el públic jove de la ciutat, com ara Blanca Guilera, la rapera feminista Miss Raisa, la ballarina i coreògrafa Nadine Romero i els joves creadors Roma BA i Genís Costas.