Joves de Barcelona és la nova imatge dels serveis municipals d’informació juvenil i vol ser la porta d’accés a tots els recursos per al jovent i un espai per atendre’n les demandes, amb un desplegament que inclou 18 punts d’atenció repartits per tota la ciutat, estar presents a 85 instituts i l’impuls de les xarxes socials per fer arribar tot el contingut d’interès als i les joves.
Dels prop de 180.000 usos que han fet els adolescents i joves de la ciutat en el darrer curs, més del 44% han estat consultes informatives, relacionades amb el món acadèmic i de formació (32%), salut i esports (15%), cohesió social (10%) i lleure (7%). La resta de serveis d’atenció del curs corresponen a assessoraments especialitzats (acadèmic, laboral i d’emprenedoria, mobilitat internacional i habitatge) i a participació en activitats organitzades al llarg del curs.
Creix l’atenció a les xarxes
L’atenció presencial continua sent cabdal per al jovent, que en el 69% dels casos s’ha apropat a algun dels punts d’atenció. No obstant això, l’increment més significatiu s’ha donat en les consultes a través dels nous canals telemàtics, principalment a través de WhatsApp i les diferents xarxes socials, en què l’ús ha crescut un 198%.
Més joves gaudeixen de l’Estiu Adoles100
Entre els mesos de juny i juliol s’ha celebrat una nova edició de l’Estiu Adoles100, una proposta equitativa, inclusiva i lúdica per als i les joves d’entre 12 i 18 anys de Barcelona que ha ofert 166 activitats i tallers gratuïts per a tots els gustos.
L’àmplia oferta incloïa esports, dansa, cuina, sostenibilitat, grafit, surf de rem, quidditch, acrobàcies i altres tallers que han suscitat l’interès de 1.513 adolescents i joves, un 73% més que l’any passat.