Els premis Montserrat Roig compleixen trenta anys. Tenen com a objectiu promoure i incentivar la informació de qualitat. Posen el focus en un tractament millor dels temes socials en els mitjans de comunicació i se centren en la realitat de la ciutat de Barcelona.
En aquesta edició hi ha hagut 58 candidatures, 28 en la categoria de periodisme social, 19 en la de comunicació social i 11 en la de promoció de la investigació periodística en l’àmbit dels drets socials i l’acció social a Barcelona.
El jurat, format per 18 persones de trajectòria professional reconeguda en els àmbits de la comunicació i dels drets socials, ha seleccionat els projectes següents:
- Primer premi en la categoria de periodisme social: Sense Ficció: “I diem Prou!”, de Televisió de Catalunya – CCMA, emès a TV3.
- Segon premi en la categoria de periodisme social: “Destapem Blackstone”, de Gemma Garcia Fàbrega, publicat a La Directa.
- Primer premi en la categoria de comunicació social: campanya “Cafè solidari SJD”, de l’Obra Social Sant Joan de Déu.
- Segon premi en la categoria de comunicació social: “El viatge més car del món / El viaje más caro del mundo”, de l’Associació Benestar i Desenvolupament.
Els premis a la promoció de la investigació en l’àmbit dels drets socials i l’acció social a Barcelona, que s’hauran de desenvolupar durant els propers mesos, són els següents:
- “Joves i grans ben acompanyats”, d’Anna Surinyach Garcia i Agustín Morales Puga.
- “Menors i salut mental: anatomia del desbordament”, de Maria Altimira Lázaro.
El premi especial del jurat s’ha atorgat a Txell Feixas i Torras, per la seva valentia, professionalitat i sensibilitat en posar en relleu temes d’interès social, que arriben a diferents grups de persones mitjançant els seus llibres i articles.
La dotació total dels premis, 45.000 euros, es distribueix de la manera següent: 7.000 euros per als primers premis, 3.000 per als segons premis, 10.000 per als dos projectes de promoció de la investigació periodística i 5.000 per al premi especial.