El Consorci d’Educació de Barcelona està portant a terme les obres d’ampliació de l’Institut Escola El Til·ler, al Bon Pastor, aprofitant l’aturada lectiva de l’estiu. Les obres s’emmarquen en les polítiques de grans actuacions de l’ens, obres d’envergadura i que es duen a terme sobre els equipaments existents, siguin executades de cop o per fases. Les grans actuacions es duen a terme en centres prèviament transformats, en els quals l’equipament constituïa un pilar fonamental d’aquest procés.
TREBALLS DURANT L’ESTIU
En tota la ciutat, el Consorci d’Educació està fent obres de transformació i millora. De les 95 actuacions que hi havia previstes per enguany, un total de 83 s’estan portant a terme aquest estiu. El finançament total previst per l’any 2024 és de 62.326.354 euros. 42.868.715 provenen de l’Ajuntament de Barcelona i 19.457.639 de la Generalitat de Catalunya.
El 2024 és un any especialment significatiu en la configuració estratègica de la xarxa d’equipaments educatius de Barcelona, ja que un cop es concloguin les actuacions previstes quedaran definides les bases del mapa escolar de la ciutat.
El mapa escolar de Barcelona s’ha configurat a través dels criteris que han guiat les polítiques públiques educatives a Barcelona. Aquestes polítiques persegueixen objectius com el foment d’una oferta de proximitat que doni resposta a les necessitats de cada zona educativa, l’equivalència entre centres i la continuïtat educativa.
S’ha pogut avançar en aquestes tres fites fonamentals gràcies, en bona part, a les actuacions sobre els equipaments educatius: des del curs 2016-2017s’han creat 9 noves escoles i s’ha incrementat línia estructural d’unes altres 7; s’han creat 7 nous instituts, i s’han incrementat la línia estructural de 4 més; s’han creat 14 nous instituts escola i s’han incorporat 8 centres concertats a la xarxa pública des del curs 2020-2021.
Com a conseqüència de l’estratègia endegada als equipaments s’ha assolit més equivalència entre els centres. Arribar a l’equivalència entre centres vol dir que qualsevol família d’una zona educativa determinada triï l’escola més propera per a portar-hi els seus fills i filles perquè tots els centres de la zona són equivalents i ofereixen una educació de la mateixa qualitat. Amb aquest objectiu, s’han dut a terme els plans de pintura, les actuacions sobre els menjadors escolars, les transformacions de patis, la climatització de centres, etc.