El Triangle Ferroviari, al districte de Sant Andreu, és un dels quatre centres operatius d’autobusos que té TMB. En aquest edifici, a més de la cotxera, es troba el Centre de Control de Bus, l’espai des d’on es gestiona el funcionament dels nou-cents autobusos de TMB que circulen cada dia per Barcelona.
Ara s’acaben de completar les fases 3 i 4 de l’electrificació amb la posada en funcionament de 50 punts de recàrrega, una fita que coincideix amb la licitació que TMB ha fet aquest mes d’agost per posar en marxa la fase 5, l’última etapa, per a la instal·lació de carregadors. En concret, aquest nou contracte preveu la instal·lació de 63 carregadors més. En total, un cop es completi, l’any 2026, hi haurà 176 carregadors elèctrics en aquestes instal·lacions.
TMB inverteix ara 25 milions d’euros en aquesta nova fase, que se sumaran als 12 milions d’euros que ja s’havien invertit fins ara al centre operatiu.
Cent nous vehicles de zero emissions
Al llarg de tot aquest any TMB incorporarà a la flota cent vehicles de zero emissions, i tancarà l’any amb 242 vehicles no contaminants (196 vehicles elèctrics i 46 d’hidrogen), que representen el 25% del servei de la flota estàndard.
A més, al juliol TMB també va licitar un nou contracte per adquirir 5 minibusos i 18 busos de doble pis, tots elèctrics. Aquests vehicles s’afegiran a la flota el 2025 i serviran per donar servei al Barcelona Bus Turístic i al Bus de Barri.