Un cop superada la fase de proposta de projectes, es farà una valoració tècnica dels projectes presentats per avaluar-ne la viabilitat, que s’enllestirà el gener del 2025. Aleshores, la ciutadania podrà votar quines iniciatives considera més importants. Passaran a la fase següent les 25 propostes amb més suport de cada districte, que es treballaran amb tècnics municipals.
L’abril del 2025 es votaran les propostes finalistes mitjançant la plataforma decidim.barcelona o els punts de suport presencials. Les propostes guanyadores s’executaran abans del 2027.
Quins projectes s’hi poden presentar?
S’acceptaran projectes d’interès general i de competència municipal que compleixin una sèrie de requisits: que es puguin executar dins del mandat, que tinguin una finalitat concreta, que segueixin criteris de sostenibilitat i que no siguin contraris a programes, plans o projectes urbanístics ja aprovats. Les iniciatives es distribueixen en tres categories: millora de l’espai públic, millores d’equipaments municipals i adquisició i rehabilitació de béns.
La distribució econòmica s’ha fet de manera territorialment equitativa i tenint en compte criteris com la renda, el nombre d’habitants o la superfície. Els 3,2 milions d’euros dels pressupostos participatius destinats a Sant Andreu són la segona partida més alta de les deu pressupostades, una per cada districte.
Debats presencials i oficines de suport a tots els barris
Els debats presencials i la recollida de propostes dels projectes està prevista per als mesos d’octubre i novembre, durant els quals la ciutadania podrà realitzar propostes de projectes d’inversió, amb debats presencials a tots els districtes. A Sant Andreu seran els següents:
- Baró de Viver: Centre Cívic i Espai de Gent Gran del barri (c. Quito, 8 – 10), el dimecres 9 d’octubre a les 18.00 hores. Oficina de suport: dimarts 29 d’octubre de 17.00 a 20.00 hores.
- Trinitat Vella: Centre Cívic del barri (c. Foradada, 36), dimarts 15 d’octubre a les 18.00 hores. Oficina de suport: dimecres 16 d’octubre de 17.00 a 20.00 hores.
- Navas: Centre Cívic del barri (c. Las Navas de Tolosa, 312), dijous 17 d’octubre a les 18.00 hores. Oficina de suport: dijous 24 d’octubre de 17.00 a 20.00 hores.
- Congrés i Indians: Canòdrom Ateneu d’Innovació Digital (c. Concepción Arenal, 165), el dimarts 22 d’octubre a les 18.00 hores. Oficina de suport: dimecres 30 d’octubre de 17.00 a 20.00 hores.
- Bon Pastor: Centre Cívic del barri (pl. Robert Gerhard, 3), el dimecres 23 d’octubre a les 18.00 hores. Oficina de suport: dimarts 29 d’octubre de 17.00 a 20.00 hores.
- La Sagrera: Centre Cívic La Barraca (c. Martí Molins, 29), dimarts 12 de novembre a les 18.30 hores. Oficina de suport: dilluns 25 de novembre de 17.00 a 20.00 hores.
- Sant Andreu de Palomar: Centre Cívic Sant Andreu (c. Gran de Sant Andreu, 111), dimarts 26 de novembre a les 18.30 hores. Oficines de suport: a la seu del Districte (pl. Orfila, 1) el dijous 7 de novembre, i al mateix centre cívic dijous 28 de novembre, en tots dos casos de 17.00 a 20.00 hores.
També s’han establert nous mecanismes per afavorir la participació de col·lectius que sovint tenen menys veu en aquests processos, com les persones amb discapacitat, els infants i els joves, per als quals s’han organitzat sessions específiques.
Tota la informació sobre el procés i com participar-hi es troba a la plataforma decidim.barcelona, on es detallaran tots els passos que cal seguir per prendre part en aquest projecte.