Barcelona té la millor estratègia de promoció econòmica internacional d’Europa

20/02/2024 - 13:07

La revista fDi Intelligence, del grup Financial Times, situa la ciutat al capdavant de les grans ciutats europees en aquesta categoria per tercer any consecutiu.

Barcelona té la millor estratègia de promoció i captació d’inversió d’Europa, entre 64 ciutats participants i per davant de capitals líders com Londres, Berlín i Dublín. Així ho afirma l’fDi Intelligence (Financial Times), la revista especialitzada en posicionament de mercats i fluxos d’inversió internacionals, que ha publicat el seu informe anual de Ciutats i regions europees del futur 2024.

La categoria FDI Strategy que encapçala Barcelona és un dels rànquings més prestigiosos a escala internacional, que utilitzen les multinacionals per estudiar futurs projectes d’inversió empresarial. La ciutat ha tornat a guanyar per tercer any gràcies a la seva estratègia de promoció d’inversions articulada, que treballa per fer créixer els seus clústers en supercomputació, intel·ligència artificial, salut i biotecnologia.

Dins la publicació, que analitza fins a 330 ciutats europees, Barcelona també s’ha posicionat en el Top 10 general de grans ciutats europees, així com en els àmbits de capital humà i estil de vida, i de potencial econòmic.

L’atracció d’inversió internacional, una prioritat

El jurat, format per experts del sector de la promoció de la inversió i de la inversió estrangera directa, ha posat en relleu la feina de la Direcció de Promoció Econòmica Internacional de l’Ajuntament de Barcelona, que incentiva l’arribada de grans empreses tecnològiques a la ciutat. Els serveis municipals van facilitar 23 projectes d’inversió a empreses que van triar Barcelona per instal·lar-s’hi o créixer durant el 2023.

fDi Intelligence cita alguns exemples d’aquests assoliments, com ara la inauguració de la nova seu corporativa de l’empresa japonesa NTT al districte 22@ o l’anunci de la farmacèutica i biotecnològica anglesa AstraZeneca d’invertir 800 milions d’euros en el seu centre de recerca i desenvolupament a la ciutat, a més de la creació prevista de 1.000 nous llocs de treball.

Estimulant l’ecosistema d’empreses emergents

La publicació també destaca l’aposta de Barcelona per mantenir la seva estratègia d’impuls a l’ecosistema de les start-up. Per exemple, assenyala la tasca del Barcelona International Welcome Desk en l’atracció de talent internacional i el destaca com un servei pioner que informa i facilita els tràmits d’aterratge personal a emprenedors, inversors i professionals digitals.

També posa en relleu el treball de l’Oficina d’Atenció a les Empreses (OAE) i de Business Landing de Barcelona Activa per atreure inversors i facilitar la reinversió per a petites i mitjanes empreses.

“Aquest és un reconeixement a l’aposta estratègica i consolidada de Barcelona per captar inversions en àmbits innovadors, que ajudin a diversificar l’economia de la ciutat i reverteixin, no només en la seva projecció internacional, sinó sobretot en la generació d’oportunitats per al teixit d’emprenedors i pel talent local, que cal estimular i retenir”, afirma el primer tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme, Jordi Valls.

El Financial Times entregarà els premis fDi Intelligence el 12 de març en el marc del MIPIM que se celebrarà a Canes.