Ja en som 100.000. I esperem ser-ne molts més gràcies a les propostes de la novena edició del circuit Barcelona Districte Cultural que inaugurarem el pròxim 10 de febrer. Noms i propostes de luxe per aconseguir posar a l’abast de tothom cultura de qualitat.
La nova programació d’aquest circuit -que està dedicat a les arts escèniques i l’audiovisual i arriba a 29 centres cívics i equipaments de proximitat dels deu districtes de la ciutat- serà la més ambiciosa de les que fins ara ha acollit, ja que no només presentarà 27 noves propostes de teatre, dansa, música i circ sinó que també en repescarà 17 més que van ser ajornades durant les dues passades edicions a causa de la covid. Seran així 44 propostes d’espectacles en viu (juntament amb els títols que conformen el Petit Cineclub i el cicle de cinema documental organitzat en col·laboració amb l’In-Edit Festival) les que protagonitzaran prop de 250 funcions obertes a tots els públics, a les quals se n’han de sumar prop d’una vintena més dedicades només a públic escolar. Per donar cabuda a totes aquestes funcions, el programa s’allargarà fins al maig i durarà prop de quatre mesos en comptes dels tres habituals.
La programació d’aquest cicle organitzat per l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona té la voluntat d’arribar a públics amplis i diversos, d’aquí la seva heterogeneïtat i la convivència entre títols adreçats a públics adults i a públics familiars. Entre els muntatges destinats a tots els públics destaquen Molsa, de Thomas Noone Dance; Kl’aa, la teva cançó, d’Inspira Teatre; Camí a l’escola, de la Cia Campi qui Pugui; Una poma, un pomer, de De_Paper; Els músics de Bremen, de Versus Teatre, o Caça-històries, el misteri del Gran Rambutan, d’Impro Barcelona. També espectacles de circ com Lazuz de Lazuz Company; La punta de mi nariz, de Kolektivo Konika; a la Fresca, de Cia Anna Confetti; o Le Fumiste, de Cia Don Davel; de teatre com Txema, the Postman; o de dansa com Interferències, de La Banda, Street Groove.
Destaca de la programació musical del Barcelona Districte Cultural que totes les propostes estan liderades per dones: Queralt Lahoz, Alba Carmona, Clara Gispert, Anna Andreu, Maria La Blanco, Sara Terraza, La Chunga o Las Karamba.
La programació teatral respon també a temàtiques, estètiques i estils dispars, però amb propostes de tanta qualitat com Els dies mentits (amb un premi Max) o El pequeño poni, produïdes per la Sala Flyhard; Llibert Unplugged, de Les Llibertàries, liderades per Gemma Brió; Sacarina, de La Ruta 40; Els reis de Shakespeare escriuen el discurs de Phillipe the Sixth, de LAminimAL Teatre; Autónomos. El musical, de Versió Definitiva; o Amy (& the Orphans) de La Niña Bonita.
Entre les propostes que es reprogramaran de les dues anteriors edicions es troben, per exemple, Ocaña, Reina de Las Ramblas, de Marc Rosich; Les coses excepcionals, amb Pau Roca; Parrà, de Miquel Barcelona i Marc Vilajuana; Los papeles, d’Anthony Kmeid; Ni cap ni peus, de Circ Vermut; Polzet, de Zum-Zum Teatre; El silenci d’Hamelin, dels Farrés Brothers; Sabor de Gràcia, Mélodie Gimard, Magali Saré o les Ketekalles.
A les prop de 250 funcions programades d’aquests espectacles s’han de sumar les activitats complementàries (tant presencials com en línia) que el programa realitza per tal d’apropar la realitat de la creació i els creadors a tots els barcelonins i les funcions adreçades a públics escolars.
El Barcelona Districte Cultural ha acollit els seus primers 100.000 espectadors gràcies al progressiu creixement de centres implicats en el circuit i a l’increment de funcions que hi acullen, això malgrat que durant les dues últimes edicions (les de primavera i tardor de l’any 2020) s´han reduït els aforaments dels espais per donar compliment a les mesures de prevenció i contenció de la covid, tal com se seguirà fent mentre aquestes mesures estiguin vigents. Actualment, la xarxa del Barcelona Districte Cultural està conformada per 29 equipaments dels deu districtes de la ciutat que programen 31 escenaris. Quan el circuit va començar a funcionar, durant la primavera de 2017, només van ser 10 els equipaments implicats: la xifra va augmentar fins a 13 centres a l’edició d’octubre del 2017 i fins a 20 escenaris la primavera del 2018.