L’administradora de les infraestructures de Renfe, l’empresa pública Adif, ha anunciat que el proper 17 de setembre començarà la nova fase de les obres per a la posada en servei, a finals d’any, del traçat definitiu de la línia de xarxa convencional Barcelona – Granollers – Girona i de la nova estació de rodalies de Sant Andreu.
Entre els treballs previstos, aquesta fase inclou l’execució de 20 metres de pantalles, el muntatge de 1.500 metres de via en placa i 9 aparells de via, la conversió de 600 metres de catenària flexible a rígida i 27 pilotes de 14 metres de profunditat.
Amb el nou corredor es preveuen assolir diversos beneficis per als barris implicats: cohesió dels barris situats a ambdós costats e les vies, accessibilitat i integració plena de la nova estació, més espais urbans, menys contaminació i també la dinamització de l’activitat socioeconòmica del nord de la ciutat.
Donada la complexitat de les obres, hi haurà afectacions a la circulació del 17 de setembre al 10 de desembre. En aquest sentit, s’ha dissenyat un pla alternatiu de transports per garantir la mobilitat de les persones viatgeres de les línies R2 nord i R11.