Celebrades les sessions de treball per millorar el pla de mobilitat de Sant Andreu de Palomar

23/06/2021 - 11:25

L'Espai Bota del recinte Fabra i Coats ha acollit aquesta setmana els diferents grups per analitzar i valorar possibles variacions en la mobilitat del poble.

Durant les dues sessions, una desenvolupada amb el veïnat i l’altra amb el sector comercial, es va valorar la planificació temporal que ha d’incloure els equipaments i els pols d’atracció de la mobilitat, l’accessibilitat i la seguretat de la persona vianant, la nova jerarquització dels carrers, la re-configuració dels vials i les mesures de pacificació del trànsit i les noves propostes per potenciar la mobilitat activa (vianants i bici).

En el desenvolupament de les novetats de l’estudi de mobilitat de Sant Andreu de Palomar es vol evitar la desagregació de la xarxa de vianants i bicicletes, la pèrdua de prioritat dels desplaçaments a peu/en bicicleta/transport públic, l’augment dels trajectes no accessibles i sense confort, la successió de conflictes entre vianants i altres mitjans de transport i l’increment dels accidents de trànsit als carrers amb major intensitat.

En aquest sentit, es detallen les següents propostes de millora que guiaran la proposta de les possibles novetats:

QUÈ MILLORAR

  • Les condicions físiques de la infraestructura destinada per a cada mitjà de transport (carrers, voreres, passos de vianants)
  • La vinculació dels equipaments amb l’espai públic a través de trajectes directes i segurs
  • Potenciar la intermodalitat transport públic i de l’ús de bicicleta
  • Comunicació i sensibilització per a l’ús de les bicicletes
  • Incentiu de l’ús dels vehicles compartits (sistemes de sharing)
  • Les noves tecnologies en la gestió de la mobilitat,
  • Els nivells de contaminació atmosfèrica i acústica mitjançant la gestió de la mobilitat sostenible

Tot aquest procés participatiu sorgeix, a més, d’una enquesta prèvia que es va desenvolupar fins el passat 17 de juny i que ha permès obtenir diverses conclusions:

  • Hi ha un predomini de desplaçaments a peu al barri, encara que existeix un alt ús del vehicle privat, principalment per a realitzar desplaçaments per motius laborals.
  • Els desplaçaments per moIus educaIus es realitzen, majoritàriament, a peu.
  • Alta tinença d’aparcaments entre els participants de l’enquesta.
  • El principal parell origen-destí es realitza entre el barri i la resta de la ciutat de BCN.