El disseny i la senyalètica del poliesportiu Camp del Ferro guanyen el prestigiós Laus de plata

11/06/2021 - 14:10

El treball, original de l'estudi 'pfp disseny', va ser reconegut en la gal·la d'entrega dels premis celebrada el dijous 10 de juny i presentada per Òscar Dalmau.

El treball, original de l'estudi 'pfp disseny', va ser reconegut en la gal·la d'entrega dels premis celebrada el dijous 10 de juny i presentada per Òscar Dalmau.

La conceptualització gràfica del poliesportiu Camp del Ferro, al Districte de Sant Andreu, ha estat un dels treballs guanyadors dels premis Laus de plata, prestigiosos guardons que reconeixen les millors propostes de disseny de cada any. Inclòs en la categoria de millor gràfica aplicada a espais, el treball que va ser elaborat per l’estudi ‘pfp, disseny‘, ha rebut la distinció per la seva adaptació a l’arquitectura amb una tipografia específica que s’integra en la pell de l’edifici. El poliesportiu Camp del Ferro és un dels projectes municipals més destacats dels darrers anys i ha suposat el treball conjunt de les diferents àrees i direccions que integren el Districte de Sant Andreu. Podeu veure el treball gràfic complet a través d’aquest link.

Els premis Laus

Idea 

Es distingeix la qualitat conceptual de les peces presentades. Es valora que les bones idees siguin la base dels projectes, així com la pertinència i l’articulació amb les quals aquestes idees estan representades. En conseqüència, es valora la intel·ligència i l’enginy en la capacitat de transmetre missatges a través del llenguatge visual.

Execució

Es premien les idees ben resoltes en la seva execució, aquelles representacions formals que aconsegueixen una gran qualitat, l’atenció al detall, la qualitat en la presentació. El jurat valorarà la solidesa i la direcció creativa i d’art de les propostes estètiques que destaquin de la resta.

Funcionalitat

La utilitat dels projectes presentats. Aspectes funcionals de les peces presentades, i la qualitat amb la qual compleixen amb els objectius que persegueixen. En aquest sentit, és un factor de selecció el grau en què s’hagin tingut en compte les necessitats del client, de l’usuari (UX/UI) i la comprensió de la informació en elles representades.

Aportació

Campanyes noves, conceptual o formalment. A això s’afegeixen aquells treballs que suposen una aportació en la seva metodologia, en el seu àmbit temàtic, en la seva forma de comunicació o en els mitjans i formats mitjançant els quals transmeten el missatge. Són també els
projectes que mitjançant l’experimentació hagin obtingut resultats reeixits i empenyin les barreres de la disciplina.

Consistència

Aquest criteri es refereix al treball ben acabat, a la coherència. Es recompensa, així, els projectes que ostenten un altíssim nivell en tots els seus formats, aplicacions i suports. On tots els recurosos utilitzats són altament pertinents per a plasmar el contingut que transmeten.