El proper mes de març del 2021, la línia 10 Sud de metro s’allargarà a la Zona Franca amb l’obertura de tres estacions més: Port Comercial, Ecoparc i ZAL / Riu Vell.
El Departament de Territori i Sostenibilitat està treballant actualment en la finalització de les obres d’arquitectura i instal·lacions de les tres estacions, unes tasques pendents que compten amb un pressupost de 10,5 milions d’euros.
Un compromís amb l’energia renovable
Les plaques fotovoltaiques que se situaran a la coberta de les futures estacions del viaducte serviran per generar 200.000 kWh/any, energia que es connectarà a la xarxa d’alimentació de la mateixa L9/10.
A l’edifici del taller ZAL, que té 600 metres de llarg per 32 d’ample, s’hi instal·laran 4.850 plaques solars que generaran uns 2.743.000 kWh/any, amb una reducció de 661 tones de CO2 equivalent en el sistema de producció energètica.
En total, doncs, tot aquest projecte suposarà un estalvi anual de 700 tones de CO2. La potència que es produirà serà un 3% de la que consumeix anualment la L9/10 (99 milions de kwh).
L’energia es destinarà als tallers i també es connectarà a la xarxa de distribució interna de la línia. L’electricitat consumida per la línia 9/10 està actualment certificada com energia verda, igual que la de les línies convencionals que contracta Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
Font: TMB