Les noves estacions de l'L10 a la Zona Franca es posaran en marxa el mes d'abril

01/03/2021 - 16:57

Mobilitat i transports. Comença el compte enrere per a l’allargament de la L10 Sud de metro fins a la ZAL.

Les tres estacions del viaducte elevat pel qual l’L10 Sud travessarà tot el polígon de la Zona Franca pel carrer es posaran en marxa el proper mes d'abril. Es tracta de les estacions Port Comercial/La Factoria, Ecoparc i ZAL / Riu Vell.

Les estacions de la línia 10 Sud de metro Port Comercial / La Factoria, Ecoparc i ZAL / Riu  Vell estan molt avançades i podrien entrar en funcionament a finals d’abril.

Es preveu que l’obra finalitzi i sigui lliurada a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) el proper 22 de març. A partir d’aquesta data, aproximadament, s’efectuaran les proves en el nou tram fins que entre Setmana Santa i finals d’abril pugui iniciar-se el servei comercial.

Les tres noves estacions sumaran prop d’un milió de viatgers anuals i hauran suposat una inversió de 10,5 milions d’euros. Alhora, completar el servei de metro en aquesta zona de la ciutat és un clar impuls a la mobilitat obligada laboral, per tal que sigui més sostenible i eficient, en la línia de l’impuls al Pacte per la Mobilitat Laboral de Barcelona.

Les tres futures estacions de l’L10 Sud estan situades sobre el viaducte que sobrevola el carrer A i, igual que la de Zona Franca, i estaran dotades de panells de captació d’energia fotovoltaica. Sumant-hi els que cobreixen els tallers de la ZAL, equivalen a una superfície de dues hectàrees de plaques solars que proveiran el metro amb electricitat renovable.

L’anunci de la propera data de posada en funcionament de les estacions a l’entorn del polígon e la Zona Franca s’ha donat a conèixer avui en el marc de la visita d’obra realitzada per la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón, i el conseller de Territori, Damià Calvet, en una visita d’obres amb mitjans de comunicació. Alarcon ha destacat la importància del metro per a la transició energètica i l’economia verda i ha remarcat que les noves estacions ajudarà a les persones treballadores de les empreses del polígon de la Zona Franca a poder-se desplaçar en transport públic i de forma sostenible fins a la feina.

De l’L10 sud, encara quedarà pendent de construir l’estació de Motors, tot i que no està previst que es pugui obrir fins al 2026. El projecte aniria vinculat amb la represa de les obres de la línia 9, conjuntament amb la construcció de les estacions del tram central.

FONT: TMB