Tots els dissabtes i diumenges, de 9 a 20 hores, es reserva tota la calçada per als vianants a l’eix Creu Coberta – carrer de Sants, entre la plaça d’Espanya i el carrer de Munné (av. Madrid). Durant les restriccions, s’hi permet el pas de vehicles de serveis municipals, d’emergències i de persones amb mobilitat reduïda, i l’accés als aparcaments. Es deixa passar tota la circulació transversal pels següents encreuaments:
- Consell de Cent cap a Moianès.
- Olzinelles cap a pg. Sant Antoni i Galileu.
- Rambla de Badal, en ambdós sentits.
- Sugranyes cap a Portbou.
Però el trànsit de baixada de la rambla del Brasil es desvia a l’av. Madrid; el de Joan Güell, al carrer d’en Blanco; el trànsit residual dels carrers de Cáceres i Sant Jordi ha de tornar cap a Daoíz i Verlarde; el dels carrers Muntadas, Watt, Salou i Autonomia, surt cap al pg. Sant Antoni; i Príncep Jordi i Béjar, cap a Consell de Cent.
El tall de trànsit afecta també el recorregut de cinc línies de bus:
- Línia D20: en direcció a la plaça d’Espanya, es desvia per l’av. Madrid, els carrers de Berlín, de Numància i de Tarragona; en direcció al carrer de Sants, es desvia pel carrer de Tarragona, pl. Països Catalans, pg. Sant Antoni, el carrer dels Comtes de Bell-lloc i l’av. Madrid, amb les corresponents parades alternatives.
- Línia 52: sense servei.
- Línia H10: gira cua a la plaça de Joan Peiró.
- Línia V5: en direcció a Mare de Déu de Port, es desvia per av. Madrid i els carrers de Berlín, Numància, Tarragona i Consell de Cent.
- Ruta vermella del Bus Turístic: no baixa per Creu Coberta sinó pel carrer de Tarragona.
L’eix del carrer de Sants i la Creu Coberta es va incorporar al programa “Obrim carrers” al març. Fa dos quilòmetres des de la plaça d’Espanya fins al carrer de Munné, és a dir, es tracta de 39.900 m2 lliures de la circulació de vehicles a motor, reservats anar-hi a peu o en bicicleta.
A tota la ciutat, l’“Obrim carrers” se suma a altres iniciatives, com la pacificació de carrers, les superilles i l’impuls de la mobilitat sostenible, per aconseguir una Barcelona més saludable, humana i segura. El programa, que durant una part de l’estat d’alarma es va aplicar a set grans àmbits de la ciutat, torna ara adaptat als tipus de via i al seu ús habitual, i atenent alhora les demandes veïnals.