Us informem que per tasques de millora en les infraestructures tecnològiques de l'Ajuntament de Barcelona, aquest cap de setmana la Seu Electrònica, Guia BCN, l'Oficina Virtual de Tràmits, el Servei d'Atenció en Línia al Ciutadà i l'Agenda 500 estaran fora de servei. També es poden veure afectats altres serveis d'aquest web.

L'horari previst d'aquesta actuació és des de dissabte, a les 15.00 hores, fins dilluns, a les 00.00 hores.

Disculpeu les molèsties que us puguem ocasionar.

Nous radars per reduir la velocitat i rebaixar la sinistralitat

01/03/2021 - 18:21

Mobilitat. Enguany s'instal·laran radars de control de velocitat a cinc punts de Sants-Montjuïc i un radar de tram al túnel de Badal de la ronda del Mig.

Reduir la velocitat de circulació, millorar el compliment dels límits i rebaixar la sinistralitat i el nombre de ferits. Són els objectius dels dos nous radars de tram i els 32 radars fixos que s'instal·laran enguany a la ciutat, cinc a les vies de Sants-Montjuïc.​ L’ampliació dels punts de control ajudarà a consolidar el model de ciutat 30, ja que es preveu que a finals d’any el 75% dels carrers tinguin un límit de velocitat de 30 km/h.

Els radars de tram permeten calcular la velocitat mitjana d’un vehicle en un trajecte concret, i enguany se’n posaran en funcionament dos:

  • Al març: al túnel de la Rovira, al tram entre la plaça d’Alfons el Savi i la rambla del Carmel.
  • Al llarg de l’any: al túnel de Badal, al tram entre la plaça de Cerdà i l’avinguda Diagonal.

A més, s’instal·laran 32 radars fixos, que permeten calcular la velocitat d’un vehicle en un lloc concret, en vies principals i carrers 30 on s’ha detectat un nombre elevat d’infraccions per excés de velocitat. Al districte de Sants-Montjuïc hi haurà radars a:
• C. Sants, a l’altura del c. Espanya Industrial.
• Av. Paral·lel, a l’altura del c. Palaudàries.
• Gran Via de les Corts Catalanes, a l’altura del c. Química.
• Gran Via de les Corts Catalanes, a l’altura dels carrers de Sant Roc i de Sant Germà.
• Carrer A, a l’altura del carrer 2 (polígon de la Zona Franca).

També es prepararan una trentena de punts repartits pels deu districtes per ubicar-hi radars pedagògics de manera rotatòria. Aquests panells electrònics informen de la velocitat d’un vehicle i alerten si supera el límit de la via, però sense imposar sancions.

Cap a una ciutat 30

A finals d’any el 75% dels carrers tindran un límit de velocitat de 30 km/h. Els objectius són:

  • Reduir el nombre de sinistres i la seva gravetat.
  • Millorar la convivència a la calçada.
  • Fer un espai públic més amable.

L’ampliació del nombre de radars a la ciutat ajudarà a consolidar aquest model de ciutat 30 en què s’avança.