Els radars de tram permeten calcular la velocitat mitjana d’un vehicle en un trajecte concret, i enguany se’n posaran en funcionament dos:
- Al març: al túnel de la Rovira, al tram entre la plaça d’Alfons el Savi i la rambla del Carmel.
- Al llarg de l’any: al túnel de Badal, al tram entre la plaça de Cerdà i l’avinguda Diagonal.
A més, s’instal·laran 32 radars fixos, que permeten calcular la velocitat d’un vehicle en un lloc concret, en vies principals i carrers 30 on s’ha detectat un nombre elevat d’infraccions per excés de velocitat. Al districte de Sants-Montjuïc hi haurà radars a:
• C. Sants, a l’altura del c. Espanya Industrial.
• Av. Paral·lel, a l’altura del c. Palaudàries.
• Gran Via de les Corts Catalanes, a l’altura del c. Química.
• Gran Via de les Corts Catalanes, a l’altura dels carrers de Sant Roc i de Sant Germà.
• Carrer A, a l’altura del carrer 2 (polígon de la Zona Franca).
També es prepararan una trentena de punts repartits pels deu districtes per ubicar-hi radars pedagògics de manera rotatòria. Aquests panells electrònics informen de la velocitat d’un vehicle i alerten si supera el límit de la via, però sense imposar sancions.
Cap a una ciutat 30
A finals d’any el 75% dels carrers tindran un límit de velocitat de 30 km/h. Els objectius són:
- Reduir el nombre de sinistres i la seva gravetat.
- Millorar la convivència a la calçada.
- Fer un espai públic més amable.
L’ampliació del nombre de radars a la ciutat ajudarà a consolidar aquest model de ciutat 30 en què s’avança.