Un 80% més de trucades que el 2019
El telèfon 010, gratuït des del 2017, ha rebut més d’1.650.000 trucades des de l’inici de la crisi sanitària de la covid-19 i fins al 9 d’agost, entre 6.000 i 7.000 trucades cada dia laborable, que representen un augment de la demanda del 80,3% respecte al mateix període del 2019. A més, de mitjana, les trucades han estat un 33% més llargues que el 2019 i les hores d’atenció del servei han augmentat un 50%.
La gran majoria d’aquestes consultes s’han rebut des de l’inici de la fase 1 del desconfinament, coincidint amb la represa de l’activitat administrativa i dels serveis municipals. Les consultes telefòniques més freqüents des de l’inici de la crisi sanitària han estat per sol·licitar informació sobre la covid-19, fer tràmits municipals i rebre informació sobre serveis socials o habitatge.
L’atenció no presencial, prioritària
Durant la crisi sanitària s’ha prioritzat l’atenció no presencial. En aquest temps s’han habilitat més de 50 tràmits, els més demanats i urgents, per fer a través d’internet, amb l’IdCAT Mòbil, a l’Oficina Virtual de Tràmits. Com a resultat, s’han fet més de 33.000 tràmits al web.
Actualment totes les oficines d’atenció ciutadana (OAC) presencials estan obertes, amb aforament limitat i cita prèvia indispensable. Es pot demanar cita a través de:
- Els quioscs de tràmits
- El portal de tràmits
- El telèfon 010
Des de la reobertura s’hi han fet un total de 80.752 atencions presencials.