15 mesures de BASA per la millora de les gestió del temps de treball

Recull de 15 mesures per a una organització del temps més saludable i eficient, d’acord amb la proposta del pacte per a la reforma horària.

  1. Flexibilitzem l’hora d’entrada
    Es pot iniciar la jornada laboral entre les 7.30 i les 9.30 h, per millorar la conciliació de la vida familiar, personal i laboral.
  2. Flexibilitzem els horaris de la jornada. Compactem la jornada
    Es poden fer tres jornades laborals de 6 hores entre 730 i 1530 h, més 2 tardes. Més temps disponible per a la vida familiar, personal i comunitària.
  3. Flexibilitzem l’hora de sortida
    Entre 17.00 h i, excepcionalment, fins a les 20.00 h. Sortim de treballar a hores raonables.
  4. Compactem els horaris de matins
    La persona treballadora pot intercanviar els 30 minuts de l’esmorzar per 30 minuts per dinar. Podem regular els àpats i sortir abans de la feina per conciliar la vida personal i laboral.
  5. Avancem l’horari de dinar
    L’horari per als àpats és entre les 13.00 i les 15.00 h, per anar convergint amb els horaris europeus i amb una vida més saludable.
  6. Avancem l’horari dels menjadors per a les persones treballadores
    En els equipaments on es disposa de menjador per a les persones treballadores, aquests espais estan disponibles a partir de les 13.00 h per fomentar un horari més saludable.
  7. Reduïm al mínim els àpats de feina
    Els dinars de feina es redueixen a un màxim de quatre al mes. Aconseguirem reduir l’estrès i millorarem la nostra salut.
  8. Fem més eficaces les reunions
    S’implementa un sistema eficaç amb pautes concretes a totes les reunions. Promovem la puntualitat, l’oportunitat i l’eficàcia en les trobades de treball.
  9. Fem les reunions en horari laboral
    Promovem que els horaris per a les reunions convocades per al personal de Barcelona Activa siguin entre les 9.30 i les 13.00 h, i les convocatòries d’inici de reunions a les tardes es facin entre les 15.00 i les 16.30 h.
  10. Promovem les reunions virtuals 
    Reduirem un 30% els desplaçaments per a reunions. Fomentem la utilització de les conferències telefòniques i equips de videoconferència, i contribuïm així a fer més productiu el temps de treball.
  11. Fem més productives les reunions
    Les sales de reunions disposaran d’espais assenyalats per dipositar els telèfons mòbils i les tauletes digitals a l’inici de les reunions. Hi haurà pautes que regularan els moments per consultar possibles urgències.
  12. Afavorim la concentració i l’aprofitament de les sessions formatives
    No utilitzem telèfons mòbils ni tauletes digitals en les sessions de formació interna, excepte en els moments de descans programats.
  13. Fem més productiu el temps de treball
    La formació general es programa per Outlook, Teams, gestió de projectes, Face Team, etc., per fer més productiu el nostre temps de treball.
  14. Garantim el dret a la desconnexió digital
    No s’han d’enviar correus electrònics ni missatges de Telegram ni de WhatsApp amb temàtica laboral, entre les 20.00 i les 7.00 h, ni en cap de setmana ni festius, excepte en cas de necessitat o d’urgència.
  15. Evitem el treball en cap de setmana
    No s’han d’enviar estudis ni informes els divendres per revisar-los durant el cap de setmana. Aquests documents cal fer-los arribar a les persones interessades entre el dilluns i el dimecres prioritàriament, per garantir el descans de les persones treballadores els caps de setmana.

Algunes de les mesures que s’inclouen faciliten la flexibilitat horària, la compactació dels horaris, uns horaris més saludables per als àpats, una millora en l’eficàcia i augment de la productivitat en les reunions internes i la garantia del dret de desconnexió digital, entre moltes altres.

Data de la darrera actualització: març 2024

Logo Barcelona Activa

Any d’inici
Maig del 2018

Any previst de finalització
Servei continu

Barcelona Activa