Banc d'hores

La gestió del banc d'hores permet compaginar les necessitats dels treballadors i treballadores amb les necessitats de l'empresa

ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS
L'empresa implementa un banc d'hores que permet que cada treballador i treballadora gestioni el seu temps tant com sigui possible, conjugant les necessitats de les diferents facetes de la seva vida professional i personal.

L'atenció de serveis públic no facilita generalitzar la implementació del teletreball però s'està portant a terme un pla pilot per impulsar-lo entre els caps de projecte, també s'impulsen plans de flexibilitat en la gestió de les hores d'alletament o la utilització de la prestació de risc de la mútua d'accidents durant els embarassos.

BONES PRÀCTIQUES
La mesura més generalitzada és el banc d'hores, que permet flexibilitzar els horaris en funció dels serveis. Cada treballador comptabilitza les hores treballades mensualment i es pot gestionar els permisos quan en té necessitat.

NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA
La mesura beneficia a les 83 persones que formen la plantilla (70% dones i 30% homes).

PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
S'estableix que cada persona té un banc d'hores nominatiu, en un full de càlcul que cada dia s'emplena, on es va compatibilitzant les hores en positiu o bé en negatiu, que es transformaran en temps lliure. Té una limitació (tant en positiu com en negatiu) i mensualment es revisa.

BENEFICIS OBTINGUTS
Aquest sistema permet que les persones que necessiten disposar d'hores lliures per qüestions personals, les puguin treure del seu banc d'hores, amb acord de la persona referent del servei. Per tant, aquesta mesura permet compaginar les necessitats dels treballadors i treballadores amb les necessitats de l'empresa.

Data de la darrera actualització: abril 2021

logotip de l'entitat
Mesures