Catàleg de conciliació de la vida personal, laboral i familiar

'En un grup multiservei com el nostre on sempre hem d'estar disponibles pel client, la conciliació de la nostra plantilla només és possible si és a la carta'

ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS
Hem elaborat un catàleg de conciliació específica per a cada una de les nostres divisions de negoci (tenint en compte la seva activitat) que inclou una sèrie de mesures que la plantilla pot sol·licitar en funció de les seves necessitats. Cada catàleg conté un mínim de 8 mesures i un màxim d'11. La tramitació de les sol·licituds es fa on-line a través del Portal Serhs (Intranet pròpia) al departament de responsabilitat social, el qual s'encarrega de donar resposta. Hi ha mesures que poden ser caràcter anual (horari laboral flexible, jornada laboral contínua, etc.) i altres més puntuals com per exemple (tardes/matins per reunions escolars, tarda de festa l'aniversari del fill/a, hores per assumptes personals, etc.)

BONES PRÀCTIQUES
L'empresa ha elaborat un catàleg de conciliació que les persones poden sol·licitar via Internet. Hi ha mesures de caràcter anual i d' altres més puntuals com hores per assumptes personals.

NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA
Beneficia a tota la plantilla que té un mínim de 6 mesos d'antiguitat i ocupa qualsevol lloc de treball. La plantilla a l'empresa és de 2.276 persones.

PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
El programa de Conciliació el vam fer públic el 12 del 2008 mitjançant una campanya informativa a tota la plantilla a través d'un mailing, un banner informatiu al Portal Serhs i un cartell penjat al portal físic. A banda d'informar directament al personal, també s'han anomenat uns/es responsables de conciliació per empresa i/o centre de treball que han de facilitar al personal interessat, tota la informació que necessitin al respecte i els han d'ajudar a tramitar les sol·licituds corresponents. Anualment es fa una revisió del catàleg i de les mesures per tal d'anar-lo adaptant.

BENEFICIS OBTINGUTS

  • Al llarg del primer any 2009 hem rebut unes 300 sol·licituds, el que significa que aproximadament un 10% de la plantilla ha demanat en algun moment de l'any alguna sol·licitud.
  • Amb la flexibilització de l'horari el personal pot, per una banda tenir un marge d'entrada pel matí, reduir l'horari de dinar per plegar abans per les tardes.
  • Hem ampliat els permisos per tenir cura de familiars de forma que la persona que ho necessita pot disposar dels dies de permís de forma seguida, alternada o per hores.

Data de la darrera actualització: abril 2021