Gestió normalizada del temps
L'empresa utilitza un sistema de gestió d'horaris que permet que cadascú pugui regular els seus horaris d'entrada i sortida en funció de les seves necessitats de conciliació
ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS
Utilització d'un sistema de gestió del temps de treball mitjançant l'establiment d'algunes normes com ara el fitxatge amb una certa flexibilitat horària d'entrada i sortida, bossa d'hores, còmput de 10 hores de feina per a cada dia de viatge per motius laborals, possibilitat de fer jornada intensiva a l'estiu i 15 dies flexibles de vacances.
El teletreball s'ha implementat com una possibilitat puntual per a persones que demostrin un alt grau de compromís amb l'empres. Actualment és una mesura utilitzada per 8 persones amb responsabilitats directives.
BONES PRÀCTIQUES
Flexibilitat d'entrada i sortida, bossa d'hores, compactació de la jornada a l'estiu, teletreball en casos de persones amb un alt compromís amb l'empresa, intranet amb calendari de vacances, control horari i balanç de bossa d'hores.
NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA
Tota la plantilla formada per 31 persones, 16 dones i 15 homes. Del teletreball se'n beneficien aproximadament 8 persones, 5 homes i 3 dones.
PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
La flexibilitat horària i l'autogestió del temps per part del personal de l'empresa va sorgir de forma consensuada entre la direcció i la plantilla, així com la bossa d'hores, que sempre ha existit però calia regular-la. L'organització final de les mesures va ser una decisió de la direcció, que les va comunicar a les treballadores i treballadors mitjançant un document enviat al conjunt de la plantilla.
BENEFICIS OBTINGUTS
Es destaca la satisfacció personal de la plantilla, la reducció de l'absentisme laboral i de la rotació, a més de la fidelització i retenció de talent.
Data de la darrera actualització: abril 2021