Responsable de la Felicitat

Vortex ha creat la figura del Responsable de la Felicitat per fer patent la missió de l'empresa: "la felicitat dels treballadors".

ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS
A l'hora d'implementar mesures de conciliació és molt important escoltar els treballadors i saber quines són les seves necessitats, per tal de tenir gent motivada a l'equip. Cal valorar la qualitat de la feina feta i no només les hores que estem asseguts a l'oficina. És necessari tenir empatia amb els treballadors, recordar-nos constantment que tots som pares, fills, parelles i germans, a part de professionals. Treballador i empresa s'han de trobar còmodes amb les solucions proposades, han de ser solucions win-win.

BONES PRÀCTIQUES
Designació d'un Responsable de la Felicitat dins de l'equip, que recopila les preocupacions i propostes dels treballadors per millorar el seu benestar dins de l'empresa. Amb la designació del Responsable de la Felicitat es vol fer patent la missió de l'empresa: "la felicitat dels seus treballadors".
Ampliació del nombre de dies de vacances: s'estableix un bonus extra de 10 dies als 23 dies de vacances oficials per conveni, que es poden gaudir de mig en mig dia.
Dia lliure per l'aniversari dels treballadors/es. Les persones treballadores, el dia del seu aniversari, sempre que aquest coincideixi amb un dia laborable, no hauran d'anar a treballar. Aquest dia, però, no es podrà bescanviar per un altre dia de vacances, sinó que s'ha de gaudir el mateix dia.

NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA
Tota la plantilla, formada per 9 persones treballadores.

PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
Comunicar als treballadors que hi ha una voluntat d'escoltar i proposar solucions que siguin beneficioses per totes les parts. Designar una persona de l'equip com a referència per tal que la resta de companys puguin fer-li arribar els seus suggeriments de millora. Planificar la feina per tal d'evitar contratemps quan algun membre de l'equip sigui fora.

BENEFICIS OBTINGUTS
És important fer arribar el missatge que l'empresa està disposada a escoltar i millorar i que confia plenament amb els seus treballadors i treballadores. És necessari transmetre confiança i traspassar responsabilitats als treballadors.

Data de la darrera actualització: abril 2021