Transformant el factor temps
Les persones sòcies ens reunim per realitzar tasques d’organització i gestió interna durant 3 hores/setmana mínim per supervisar, treballar i generar cures, propostes de millora, coordinacions, supervisions d’equip.
Durant 2022, s’han implementat més de 100 hores de formació ad hoc pel personal treballador i la millora de competències laborals.
A la vegada, a les persones que treballen els dissabtes se'ls hi compensa amb el dilluns festiu. S’ha establert una hora límit d’atenció telefònica per la tarda (20 h) i no es permet la missatgeria instantània els caps de setmana ni festius.
S’utilitza l’aplicació Trello per a organitzar els projectes (recursos, terminis, etc.), gestionar millor el temps i ser més productives; també com a eina de comunicació interna a l’equip.
Els projectes d’Espai Coneix són d’àmbit social i comunitari, per tant, el 70% dels temps laboral està dedicat a dissenyar, planificar, participar en xarxes comunitàries, iniciatives o projectes de col·laboració.
Els projectes i serveis que gestionem/coordinem des d’Espai Coneix impacten psicosocialment en les persones i grups d’actuació des de l’acompanyament.
Les persones treballadores d’Espai Coneix poden comunicar les diferents necessitats de cures de la família i pròpies per accedir a temps lliure, dies de disponibilitat, més dies per les cures de persones malaltes, dependents, etc.
Així mateix, promovem una activitat laboral sostenible amb el transport públic i la separació de residus a les nostres localitzacions.
Data de la darrera actualització: abril 2021
Mesures
-
Cal conèixer la normativa que regula les mesures de cura de persones que són d’obligat compliment. A partir d’aquestes mesures legals es pot optar per adaptar-les i millorar-les, avançant vers la corresponsabilitat de gènere.
-
Per tal de fer un ús eficient del temps cal repensar els horaris de les reunions per que siguin efectives, fer formació al personal per a una bona gestió del temps o implantar mesures per afavorir el dret a la desconnexió digital.