Els “Rosa de plata” de Barna Centre premien Up Headwear, Massimo Dutti i Merceria Santa Ana

Quan

27/03/2018

Tres establiments comercials del centre de la ciutat – Up Headwear, una botiga de venda de barrets clàssics i contemporanis, al carrer Comtal, la “flagship” de Massimo Dutti de Portal de l’Àngel, i la Merceria Santa Ana, al carrer de les Moles- han rebut el premi Rosa de Plata que atorga l’associació comercial Barna Centre en la 27a edició de lliurament dels guardons.

Són uns premis que distingeixen els comerços i les seves activitats comercials i socials en l’espai central de la ciutat. Un reconeixement a les iniciatives comercials que durant el 2017 han contribuït a fer més atractiu i a dinamitzar l’entorn comercial del centre de Barcelona. Petites i grans botigues així com locals de restauració, junt amb els seus propietaris i treballadors, són els protagonistes de la iniciativa. Són comerços i comerciants que fan ciutat.

Millor establiment de nova implantació: Up Headwear

El jurat ha volgut distingir aquest any en la categoria de millor establiment de nova implantació en 2017 a la botiga de barreteria clàssica i contemporània Up Headwear, situada al carrer Comtal, per la disposició del producte, el packaging, la imatge interior i exterior de l’establiment com a element diferenciador que “troben el perfecte equilibri entre modernitat i classicisme”. Mònica Gonzàlez, responsable de les quatre botigues que la firma té a Barcelona explica que la ubicació al carrer Comtal respon al fet de voler estar presents en un lloc molt emblemàtic de Barcelona. Des de fa nou anys es troben també a Portaferrissa, Carders i Princesa. El mobiliari de la botiga, dissenyat per l’artista Juan Alemany, és un tret distintiu de l’establiment, que amb les seves formes recorda l’estil del modernisme. Els seus clients són turistes i també barcelonins que redescobreixen l’ús d’una peça clàssica com són els barrets i les gorres amb els nous dissenys que s’hi ofereixen. Per a home i dona, multimarca però també amb col·lecció pròpia, Up Headwear, tracta de posicionar-se amb la proposta d’un complement de vestuari que té en compte les noves tendències en moda.

Millor remodelació: Massimo Dutti a Portal de l'Àngel

El premi a la millor remodelació ha estat per a l’establiment de Massimo Dutti a l’avinguda del Portal de l’Àngel,32. S’ha renovat la façana, tot respectant la seva estructura, i l’interior, amb 1.300 metres quadrats de superfície comercial distribuïts en 5 plantes. El treball de reforma, amb un interiorisme desenvolupat per la pròpia marca, ha volgut crear espais diàfans i còmodes pels clients i per a l'exposició dels seus dissenys. La botiga, que és vaixell insígnia  -flagship- de Massimo Dutti a Barcelona, disposa de totes les col·leccions de la firma.

També s’hi han implantat mesures d’eficiència energètica per reduir en un 30% el consum elèctric i en un 40% el consum d’aigua. Al mateix temps, la tecnologia també proporciona al client noves experiències, com ara emprovadors interactius: en aquests espais, el client pot veure a una pantalla la informació de les peces de roba que ha demanat i se suggereixen d’altres. Si per exemple, veu que no és la seva talla, en pot demanar una altra pel terminal. S’han habilitat noves caixes ràpides de pagament per evitar les cues i per recollir i pagar productes demanats per internet i un cop emprovats a la botiga. A través d’una aplicació, els clients també poden fer els pagament de forma ràpida i còmoda només amb l’ús del seu telèfon mòbil. 

Reconeixement a Merceria Santa Ana

La Merceria Santa Ana, una botiga de tota la vida a Portal de l’Àngel, ara es troba al carrer de les Moles, a pocs passos de l’antiga ubicació. Premiada amb un Rosa de Plata per seguir apostant pel seu projecte de negoci i pel barri des del 1935, Santa Ana va convertir l’antic magatzem de Moles en la flamant botiga que és ara. La seva propietària, Antònia Carcassona, explica que des del nou emplaçament pot seguir donant servei als seus clients i clientes amb més comoditat. I segueixen treballant amb la idea d’oferir tot el necessari en productes de merceria, les últimes novetats, i en tots els dissenys, mides i colors. “Segueix essent veritat que el que no trobis a Santa Ana no ho trobaràs enlloc”, apunta Antònia Carcassona. La quarta generació dirigeix les activitats d’un negoci que també presta servei a les merceries de tot el país. La botiga a Moles, de 250 metres quadrats, està pensada per mostrar tots els productes de què disposa la firma, amb la participació de personal especialitzat.

 

Guardó "Rosa de plata" a l'aparador de la botiga Up Headwear al carrer Comtal
Interior de la botiga Up Headwear amb els productes exposats i el disseny del seu mobiliari. Foto: Up Headwear/Samuel Zama
Interior remodelat de la botiga de Massimo Dutti a Portal de l'Àngel. Foto cedida per Massimo Dutti.
Façana de la botiga de Massimo Dutti a Portal de l'Àngel després de la remodelació. Foto cedida per Massimo Dutti.
Calaixeres amb diferents models de botons a la merceria Santa Ana del carrer de les Moles
Interior de la merceria Santa Ana al carrer de les Moles